Tým britských expertů přišel na to, že stačí jen velmi málo a touhu po dobrotách lze oslabit, takže člověk sní nakonec mnohem méně.

Většina dietologů a obezitologů přitom doporučuje hubnoucím, aby při hříšných myšlenkách na jídlo začali myslet rychle na něco jiného, hezkého, co by jejich nutkání k pojídání dobrot rozptýlilo. Také se doporučuje rychlá chůze, čištění zubů nebo telefonát kamarádovi.

Experti z University of Birmingham ovšem tvrdí, že opak může být mnohem účinnější. Opakem míní usilovné vzpomínání na poslední pozřené jídlo. Pokud na něj člověk intenzivně myslí, jeho chuť na sladkosti a jiné drobné laskominy se výrazně sníží.

Myslete na oběd, který jste už snědli

Doktorka Suzanne Higgsová ve své studii sledovala skupinu studentek, která pravidelně obědvala. Po jedné či třech hodinách jim pak nabízela svačinku v podobě sušenek. Po drobné ochutnávce měla polovina žen myslet usilovně na svůj oběd. Všechny dobrovolnice pak mohly dostat libovolné množství sušenek.

Po hodině od oběda většina žen snědla jen velmi málo sušenek. Ale po třech hodinách od oběda už byly výsledky obou skupin studentek výrazně odlišné.

Ženy, které byly vyzvány, aby si vzpomněly na svůj oběd, snědly jen velmi málo sušenek, ale druhá skupinka, která měla za úkol vzpomínat na cestu do práce a nikoli oběd, spořádala všechny nabízené sušenky.