„Nové značení výrobků je nástrojem, který spotřebitelům v praxi umožňuje správně sestavit jídelníček. Informace o obsahu energie a živin pomáhají všem nejen při plnění jejich novoročních předsevzetí týkajících se snížení váhy a zdravého životního stylu,“ vysvětluje Tamara Starnovská, vrchní nutriční terapeutka FTN v Praze.

Na zadní straně obalu mohou nakupující najít informace o množství důležitých živin, jako jsou cukry, tuky, nasycené mastné kyseliny a sodík.

Díky uvedeným informacím, je spotřebitelům na první pohled zřejmé, jakou část doporučeného denního množství energie a živin ze svého jídelníčku konzumací daného výrobku vyčerpají.

Doporučované denní množství se liší v závislosti na věku, pohlaví, hmotnosti a aktivitách

Podle Starnovské se stále více spotřebitelů snaží stravovat zdravě a nové značení jim pomůže nejen v celodenním složení jídelníčku, ale i v rozložení příjmu energie během dne. V první polovině dne bychom totiž měli přijmout více než polovinu doporučeného denního množství energie, přičemž jeho čtvrtina připadá na snídani (případně snídani a dopolední svačinu).

Zatímco u energie je důležité její optimální rozložení, doporučené denní množství živin můžeme „sbírat“ během celého dne. Je ale důležité uvědomit si, že doporučené denní množství se liší v závislosti na věku, hmotnosti, pohlaví a pohybových aktivitách konzumentů.

Podíl jedné porce uvedený na výrobcích přitom představuje procento z doporučeného denního množství zdravé ženy s průměrnou hmotností a průměrnou pohybovou aktivitou. Zatímco u dětí je třeba tyto hodnoty snížit, muži naopak potřebují obecně vyšší energetický příjem.

Více informací naleznete na www.foodnet.cz