Přestože díky polibku mohou být alergici ohroženi, vážný anafylaktický šok dostane jen minimum z nich. Podle serveru www.bez-alergie.cz v literatuře bylo dosud popsáno jen několik vážných anafylaktických reakcí na betalaktamová antibiotika. Autoři článku popisují případ 31leté ženy, u které se objevila kopřivka a otok rtů a obličeje krátce poté, co na rty políbila svého pětiletého syna. Syn 3 hodiny předtím dostal tabletu amoxicilinu. V následujících dnech se u pacientky objevil kolem rtů ekzém. V době před polibkem pacientka nejedla žádnou novou potravinu ani lék. Šest měsíců před touto příhodou žena prodělala závažnou celkovou alergickou reakci po amoxicilinu v tabletách.

Koncentrace amoxicilinu ve slinách je při běžném dávkování poměrně nízká. Patrně je ale postačující k vyvolání alergické reakce. Všechny dosud popsané reakce na betalaktamová antibiotika po polibku byly pouze časného typu. Toto je první popsaný případ kombinované časné i oddálené reakce.

Pacienti trpící potravinovou nebo lékovou alergií by si rizika podobných reakcí měli být vědomi a měli by dodržovat bezpečnostní opatření. Nejúčinnějším opatřením je dieta vylučující alergeny i u partnera, a pokud to není možné, tak alespoň dodržení dostatečného časového odstupu mezi jídlem a líbáním, minimálně 1 hodinu.