Lidé, kteří pravidelně chodí mají lepší ohebnost a koordinaci těla. To všechno díky silnějším kostem a protaženým svalům.

Chůze samozřejmě pomáhá odbourávat tuky protože zrychluje metabolismus a urovnává ho tak, že místo cukrů spaluje tuky uložené v těle.

Protože chozením si zvyšujete hustotu kostní tkáně, pomáháte tím proti osteporóze. Také se vám okysličuje a prokrvuje mozek a tělo vyplavuje hormony, které způsobuje dobrou náladu.

Jak správně chodit

Pokud si přejete zhubnout, pak je nejlepší rychlá chůze. Zvládnout byste měli kilometr a půl za deset až čtrnáct minut. Spálíte tak až 100 kcal. Choďte, jak nejrychleji umíte, ale zase to nepřepalte. Do výše vlastních možností. 

To, kolik špatností v těle během chůze spálíte, záleží hlavně na tom, jakou vzdálenost ujdete. A také na tom, kolik vážíte. Pamatujte si, že prvních 15 až 20 minut je spíš taková zahřívací zkouška. Teprve pak začne tělo sahat do tukových zásob a spalovat nepotřebný a nadbytečný materiál.

Dejte si pozor na držení těla

Při chůzi držte hlavu vzpřímenou, bradu rovně a dívejte se před sebe. Ramena mějte uvolněná, spuštěná a snažte se je tlačit dozadu. Vypněte hrudník, stáhněte zadek, vyrovnejte záda a mírně podsaďte pánev. Nedělejte příliš dlouhé kroky, efektivnější jsou ty krátké a rychlejší. A nezapomeňte samozřejmě ani na správné a pravidelné dýchání.