Američtí vědci zkoumali účinek různých způsobů pečení pizzy. Měli dvě různá těsta z celozrnné mouky, použili různou teplotu pečení od 204 do 285 stupňů Celsia a také různý čas na pečení - od sedmi do 14 minut. 

Zjistili, že při dlouhém pečení se hladina antioxidantů zvýšila až o 60 procent a při vysokých teplotách až o 82 procent. Záleželo na typu mouky a použitém testu na antioxidanty. Velký vliv měla také doba kynutí těsta, v průměru nechávali těsto kynout 18 hodin. 

"Zvýšení množství antioxidantů lze vysvětlit chemickými reakcemi způsobenými droždím v těstě, které má více času uvolnit antioxidantové složky," řekl vedoucí studie Jeffrey Moore. 

Používali pouze celozrnnou mouku, protože cenné látky jsou v obalu zrna, které se při výrobě bílé mouky odstraňuje. Při použití rafinované mouky by zřejmě ani delší pečení, vyšší teploty ani delší kynutí takový účinek na vznik zdravější pizzy nemělo.

Britský expert ale varuje, že zdravější těsto pizzy může lidi svádět k tomu, že si budou vybírat méně zdravou náplň. "Raději bych viděl, kdyby si každý snědl denně svých pět porcí zeleniny a ovoce, než onu zdravější pizzu," řekl Jacqui Lowdon z britské dietetické společnosti. "To může lidi svádět dávat si na pizzu více tučného sýra a salámu. Tímto způsobem se lidi nenaučí stravovat zdravěji," dodal.