Pokud si člověk o Vánocích dopřeje i "nezdravé" dobroty, měl by hned po svátcích vše začít napravovat. K tomu potřebuje v první řadě zinek, jeho zdrojem jsou ořechy, sója, luštěniny a ryby. Dále železo, které je v červeném mase, vaječném žloutku, kokosu nebo máku. Křemík je v jablcích, cibuli, mrkvi a rybách. Draslík je v mořské soli, ořeších a zelenině.

Kofein dokáže zpomalit vypadávání vlasů

Pro vlasy jsou potřebné i vitamíny, konkrétně vitamín C pomáhá zvyšovat prokrvení vlasových váčků a vitamín B jim dodá lesk a barvu. Vitamín C je v zelenině a vitamín B v luštěninách, ořeších a pivovarských kvasnicích.

Potraviny s vysokým obsahem bílkovin, jako jsou mléčné výrobky, fazole a rýže, posílí vlasy a dodají jim lesk. Pozitivně údajně působí i kofein, a to na vlasové váčky, dokáže prý zastavit padání vlasů a zbrzdit vznik pleše.

Za ideální výživu pro vlasy považují odborníci na zdravé vlasy podle těchto doporučení salát se sýrem a kuřecím masem, misku celozrnného müsli s ořechy a několik kousků ovoce.