Hlavní obsah

Francie se bouří proti sexu v reklamě

– PAŘÍŽ

Nahota či obnažování je v reklamách takřka běžná a podle průzkumu vadí dvěma třetinám žen a třetině mužů ve Francii, kteří si od uplynulého pátku mohou postěžovat. Slouží k tomu zvláštní telefonní číslo či elektronická adresa, kterou zavedl úřad státní tajemnice pro rovnoprávnost a rovnost pracovních příležitostí Nicole Amelineové.

Foto: Archiv FC Hlučín
Článek

Tajemnice již loni v listopadu podepsala dohodu zabraňující šíření reklamy, která by "mohla být vykládána jako "diskriminační vůči osobám nebo skupinám osob kvůli jejich pohlaví nebo jejich skutečné či domnělé sexuální orientaci".

Pojetí ženy

Francouzům se nelíbí především obraz ženy jakožto sexuálního symbolu či ženy v roli domácí puťky, která se stará jen o teplo rodinného krbu a zdárný chod domácnosti.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Vadí vám sexistický podtext v reklamách?

V poslední době napáchaly největší rozruch zejména dvě reklamy na spodní prádlo. V jedné z nich ho předváděly dívky u striptýzové tyče, reklama byla proto stažena.

Rovněž v metru se začínají projevovat náznaky nespokojenosti se sexistickou reklamou. Na podzim se reklamní plochy pařížského metra staly cílem mladíků, kteří různé plakáty a bilboardy na dámské prádlo pomalovali.

Anketa

Vadí vám sexistický podext v reklamách?
Ano
29 %
Ne
64,8 %
Nevím
6,2 %
Celkem hlasovalo 1317 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Čína povolila první reklamu na kondomy

Čínská vláda povolila veřejnoprávní televizi vysílat reklamu na prezervativy. Poprvé se tato reklama, která je v čínských poměrech bezprecedentní, objevila...

Výběr článků

Načítám