Jen méně než desetinu dotázaných Čechů sexuální motivy v reklamě pobuřují tak, že by je zakázali. Výsledky průzkumu zástupci agentury oznámili na dnešní tiskové konferenci.

Obecně se erotika v reklamě líbí zhruba 17 procentům Čechů, zatímco například v Polsku jen asi osmi procentům lidí. Pokud je erotický motiv pro propagaci daného výrobku vhodný, líbí se taková reklama dokonce 34 procentům Čehů. Obdobně je tomu na Slovensku, kde se tak vyjádřilo 36,5 procenta lidí. Kladný postoj k erotice v reklamě na vhodné zboží má asi čtvrtina Poláků a jen pětina Maďarů.

Maďaři nejčastěji uvádějí, že se jim sexuální motivy v reklamě sice příliš nelíbí, ale nevadí jim. Tento postoj zastává asi 30 procent Maďarů, v České republice pak pětina lidí. Ve srovnání s obyvateli ostatních tří zemí je v Maďarsku také nejvyšší podíl občanů, jimž erotika v reklamě vadí.

Erotickými motivy v reklamě jsou však relativně nejčastěji pobouřeni Poláci. Více než 17 procent z nich by takovou propagaci zcela zakázalo. V ostatních třech zemích žádá zákaz sexuální reklamy jen kolem desetiny lidí. V Česku se tak vyjádřilo 9,7 procenta občanů.