Je mi ovšem jasné, že takové boření mýtů půjde pěkně ztuha.  Na rozhodujících postech sedí (a ještě dlouho bude sedět) větší počet mužů, a ti rozhodně nemají žádný zájem a užitek na tom, aby se zaběhlé stereotypy nějak měnily. Bodejť taky jo - vždyť v nich  vystupují vždy jako ti silnější, lepší, chytřejší, jako živitelé rodin a hlavy Zeměkoule. Navíc - proč by pomáhali bořit něco, co sami vytvořili, že? Škodí si ale sami - kdyby odložili svou zaslepenost, zatvrzelost a strach z ženského elementu, mohli by si užít i hodně legrace.

Reklamy (zvláště ty vysílané v Čechách) zrovna nemiluju, ale občas mě některá přece jen pobaví. Nedávno tak učinily dvě právě pro své mužsky zatvrzelé vidění světa.
Obě jsou umístěné do italského prostředí (jména, architektura domu), které je (tvůrci reklamy zcela jistě) považováno za erotické. V první reklamě leží muž a žena v posteli. Dáma chce evidentně spát, muž chce - stejně evidentně - provozovat sexuální hrátky.
Hned tenhle první záběr mě rozesmál. Situace, kdy žena nechce, a muž ano, je jedním z klasických - a podotýkám že velmi lživých - mýtů ve vztahu mezi pohlavími. Z vlastní zkušenosti i zkušenosti kamarádek a spolupracovnic vím, jak často je situace právě opačná! Ale o tom se nesmí mluvit, že, pánové?
Zpět k popisované reklamě: v dalším záběru žena muže odmítá s poukazem na bolest hlavy. Ó, jak typické! To už jsem se popadala za břicho. Reklamní manžel je však neodbytný a dostane nápad: naservíruje manželce zázračné pilulky (na ty je ta reklama) a ženě se okamžitě uleví. Uleví se jí tak moc a náhle, že neprozřetelně zajásá a muž ji má tím pádem v hrsti...

Druhá reklama začíná stejně: nadržený muž a otrávená žena v posteli. Tentokrát se ovšem dáma vymlouvá na horko. Snaživý muž nejprve spouští ventilátor, a když to nepomáhá, sprintuje do lednice pro zázračně chladivý nápoj. Ledva ho žena vypije, rozklepe se zimou i v té horké letní noci a sama požaduje od manžela sex pro zahřátí.

Jak říkám, tyhle dvě reklamy mě opravdu pobavily. Jednak mají v sobě nevtíravou erotiku, jednak jsou tak kouzelně mužsky stereotypní, že se nelze nesmát. Jestlipak si jejich tvůrci uvědomují, že svým postojem zákazníky od koupi propagovaných pilulí a chladivého nápoje spíše odradí? Ono je totiž hodně a hodně mužů, kteří v posteli raději spokojeně chrápou, takže manželčiny bolesti hlavy nebo pocit horka vítají z celého srdce (byť se na veřejnosti a občas i sami před sebou tváří úplně opačně).  Zázračná pilulka nebo ochlazující pití by jim mohly udělat čáru přes rozpočet a to oni nemohou potřebovat!
Zkuste si ale představit, že by zmíněné reklamy byly pojaty obráceně: chtivá žena pomocí pilulky či nápoje přiměje (konečně!) svého líného muže k akci. Podívaná by to byla ještě veselejší a navíc by přilákala mnohem více zákazníků. Nebo spíše zákaznic - vždyť na reklamy asi zírají více ženy a na nákupy chodí také ony!

Že si vymýšlím? Že lžu? Ha ha! Když jsem předevčírem mrkala významně na manžela, otráveně odvrátil hlavu a prohlásil, že je nesnesitelné dusno a on se v takovém horku nemíní namáhat. A včera? To mi řekl, že ho bolí hlava...
Jenže, pánové, zatímco vy očekáváte od žen, že po pilulce na bolesti hlavy nebo po vypití studeného čaje budou ochotné ke všemu, sami jste i po takových podpůrných prostředcích většinou k ničemu. Je nejvyšší čas, aby se tato smutná pravda objevila ve slabikářích!