Podle výzkumu se stačí zaměřit na pozitivní události, které jste společně s partnerem prožili. Přestanete se tak upínat na negativní pocity z vašeho vztahu, naopak doceníte chvíle, kdy vám byl partner oporou. Potvrdila to i studie, které se zúčastnilo 553 lidí.

Soustřeďte se na to hlavní

Podle doktorky Jessiky Borelliové a její vědecké studie zveřejněné v časopise Journal of Social and Personal Relationships může váš vztah zachránit jednoduchý koncept nazvaný relational savouring (vztahové požitkářství). Tato jednoduchá technika podle ní zahrnuje „soustředění se na hlavní momenty vaší vzájemné sounáležitosti”. Což je podle výzkumů hlavní klíč k napravení vzájemného odcizení.

Podle serveru Daily Mail je důležité zaměřit se na určitou událost ve vašem životě, kdy jste patřičně ocenila přítomnost partnera po vašem boku. Vzpomeňte si na náročný den plný stresu, kdy vám partner pomohl s úkoly, které byste sama nezvládla, nebo když vám zemřel příbuzný a partner vám pomohl se s jeho ztrátou lépe vyrovnat.

Experti se shodují, že je důležité zaměřit se na pozitivní stránky vašeho vztahu. V těžkých chvílích vám totiž připomenou to, co pro vás partner udělal, a navíc vás uklidní pocit bezpečí, který díky němu zažíváte. Dále poznamenávají, že tento koncept je vhodný zejména pro páry v dlouhodobém vztahu, které tráví více času přemýšlením o vztahu samotném než o tom, kolik času tráví společně.