Na reklamních plakátech přibližně ve dvou stech autobusech vystupovala dívka v minikraťasech, která klečela na kolenou před hromadou knih. Reklama firmy Akademiks měla v úmyslu pobízet ke četní, jak dokládal i příslušný i slogan: Čti knihy - procvič mozek.

Lidé zodpovědní za šíření propagačního materiálu však původně vůbec netušili, že právě druhá část anglického textu ve slangu místní hip-hopové mládeže znamená provozování orálního sexu. Přitom firma se zaměřuje právě na hip-hopovou scénu.

O dvojsmyslu neměl tušení

Poté, co i na nejvyšší místa prosákl vedlejší význam, musel být reklamní materiál ze všech autobusů stažen. "Měl jsem za to, že reklama propaguje čtení mezi mládeží, a pevně věřím, že to tak připadalo i všem ostatním," prohlásil mluvčí newyorské městské dopravy Tom Kelly.

Aby se ujistil o správnosti svého tvrzení, provedl soukromý průzkum mezi mladými zaměstnanci svého úřadu. Se špatnou pochodil. "Ukázal jsem jim kopie té reklamy a všichni se začali usmívat," řekl. "Já jsem o tom ale vážně neměl tušení a věřím, že ani nikdo z těch, kdo reklamu pro autobusy schvalovali."