Lidé, kteří věří v sílu ducha, říkají: „Nejsme zvířátka, a tím pádem se nepáříme, milujeme se.“ Milovat někoho znamená porozumět mu, vážit si ho, ctít ho a zahrnovat ho láskou. Ovšem představuje to i odříkání. Jak dlouho si však člověk dokáže odříkat tělesnou lásku?

Křesťanské náboženství se snaží ukázat, že to je záležitost volby. Kněží přijímají celibát a monogamie pro ně představuje ústupek lidské přirozenosti. Církevní otcové ji uzákonili roku 1563 na Tridentském koncilu. Pro někoho se stala největší ctností, pro jiného poutem či trestem. Sexuální věrnost jako ukázka vítězství ducha nad tělem nám však často přináší partnerské problémy.

V ordinaci mám muže, jejichž manželky s nimi spí jednou za několik měsíců, ale také ženy, jejichž manželé je odmítají, neboť se prý vracejí domů z práce permanentně vyčerpaní. Ale chodí ke mně i takoví klienti, které jejich partner už sexuálně nepřitahuje. Necítí k němu žádnou lásku a jediné pouto pro ně představuje existence manželství.

Už můj dědeček říkával: „Žádný sex, žádná láska.“ Že by tělo vítězilo nad duchem? Nemilosrdné statistiky ukazují, že v České republice zvítězil chtíč, tedy uskutečněná nevěra, v případě 1,6 miliónu ženatých mužů. A máme tu partnerské trojúhelníky či víceúhelníky. Budete se divit, jsou tu však už od počátku věků.

Co se píše v bibli

V bibli se píše: „Bůh stvořil Adama k obrazu svému, ať panuje všemu.“ Není však dobré býti člověku samotnému. Bůh tedy hledal pomocníka pro Adama a přivedl před něj všechna zvířata. Zjistil ovšem, že pomoc jemu rovná se mezi nimi nenajde. V apokryfech, původních textech, které však nebyly zařazeny do bible, najdeme pokračování.

Bůh stvořil z prachu a země také ženu. Náleželo jí jméno Lilith. Na začátku byl tedy první pár: Adam a Lilith. Vypráví se však, že nedokázali žít v míru. Lilith byla totiž divoká, nezávislá žena, která se odmítla podrobit vůli muže a odmítla při souloži ležet pod Adamem. „Proč bych měla ležet pod tebou, i já jsem stvořena z prachu a země, jsem ti rovna,“ říkala mu.

Ženy, které dnes přehnaná emancipace žene opět do válek o moc s muži, zpláčou nad výdělkem.

Adam se jí chtěl zmocnit násilím. Lilith pochopila, že s ní nebude nikdy jednat jako s rovnocennou bytostí. V zoufalství ho opustila. Ani bůh ji nedokázal přimět k návratu. Stala se démonem. Legenda říká, že právě ona se převtělila do podoby hada, který našeptal Evě, aby utrhla jablko ze stromu poznání. Svedla tak Evu k prvotnímu hříchu.

Bůh se rozhněval, a předtím, než ji vyhnal spolu s Adamem z ráje, vyřkl nad ní konečný soud: „… a pod mocí muže tvého bude žádost tvá, on panovat bude nad tebou.“

Poprvé v historii se právě zde setkáváme s otázkou dominance a submise v rámci partnerského vztahu mezi mužem a ženou. V antické literatuře z dob Platona a Aristotela se tradovalo, že vůdčí postavení náleží mužům od věků. V minulosti se sice setkáváme s mnoha mýty o tom, jak ženy bojovaly o nadvládu s muži. Tato válka však pro ně nikdy nedopadla dobře.

Ženy, které dnes přehnaná emancipace žene opět do válek o moc s muži, zpláčou nad výdělkem. Ti v nich totiž vidí divokou a neposlušnou Lilith, kvůli níž byli vyhnáni z ráje. Řada žen se však poučila. Všimněte si, kolik jich třeba krouží okolo zadaného atraktivního muže a tváří se jako submisivní, poddajné a pečující, prostě jako Evy. Proto tvrdím: „Neválčete s muži o moc, milenka jim může pomoct!“