Ne náhodou tak během nakupování dochází mezi partnery k nepříjemným hádkám a nepochopení. To potvrzuje i nejnovější průzkum společnosti Billa, který provedla agentura Datank. Podle něj většina mužů nechápe, proč ženám nákupy trvají tak dlouho a proč nad vším tolik přemýšlejí.

Ve skutečnosti je tomu i díky ženské praktičnosti a neustálému zvažování poměru cena–výkon. Ačkoli ženy umějí být rozmarné při nákupu oblečení, kosmetiky a dalších potěšení, u nákupu potravin je tomu přesně naopak. Mnohem více v tomto směru šetří rodinné finance než muži. Až 91 % žen například sleduje akční nabídky a nebrání se i nákupu privátních značek, kterým se čeští muži mnohdy zcela vyhýbají. Přitom privátní značka nemusí zdaleka znamenat jen levnou alternativu. Ženy si spíše přečtou složení výrobku, zatímco muže obvykle zajímá jen místo, odkud potraviny pocházejí.

Podle průzkumu obecně stále více Čechů preferuje domácí potraviny, a když už musí vybírat ze zahraniční produkce, pak preferují slovenské výrobky (77 % dotázaných). Zajímavé je, že například maďarské potraviny kupuje rádo 53 % mužů, ale pouze 43 % žen.

Ženy upřednostňují nákup zdravějších potravin

Ženy rády a často nakupují zeleninu, jogurty a další zdravé potraviny. Muži se řídí tím, co jim chutná. Téměř nikdy nezapomenou do košíku přihodit uzeniny, pivo a různé polotovary. Co na tom, že jim za takový sortiment tělo nepoděkuje – hlavně že je jídlo rychle hotové a chutné.

Ani muži se ale nevyhnou nakupování základních potravin, jako jsou máslo, mléko nebo maso. U těchto potravin se obě pohlaví shodnou i v pravidelnosti, v jaké je pořizují. Zajímavé je, že přibližně shodné návyky vykazují muži a ženy v případě bio potravin ‒ ty pravidelně, tedy minimálně v každém druhém nákupu vybírá 17 % mužů a 21 % žen ‒ a ryb (15 % mužů i žen).