Například lidé přeceňují četnost souloží a  volbu sexuální polohy.  Málokdo si totiž uvědomuje, že  spermiím trvá více než dva měsíce, než kompletně dozrají. Aby byly v ejakulátu více koncentrované a oplodnění schopné, je ideální mít pohlavní styk v plodném období ženy buď ob den, nebo až ob dva dny.

"Při častém pohlavním styku se totiž nestačí dotvořit nové spermie, které by byly schopné vajíčko ženy oplodnit. Navíc pokud jsou spermie dobře životaschopné, několik dnů v těle ženy vydrží a na dozrání vajíčka dovedou vyčkat. Není tedy nutné trefit se přesně do ovulace," upozorňuje sexuolog.

Časté milování není výhodné ani z pozice ženy. Chování spermií v pochvě se dá přirovnat k postupu klasické armády, kdy vojáci v první linii mají jen malou šanci na přežití. Stejně tak i spermie. Obvykle jsou totiž zahubeny kyselým pH v pochvě, které se první fronta snaží přeměnit na zásaditější, aby se ostatní spermie mohly dostat dál.

Druhá překážka na ně pak čeká hned v děložním hrdle. Tam jsou situovány buňky ženského imunitního systému, které chrání tělo před průnikem bakterií a jiných mikroorganismů, jež by mohly vážně ohrozit život a zdraví ženy. A jelikož mají spermie odlišnou DNA než žena, identifikuje ženský imunitní systém mužské buňky jako nežádoucí a část jich opět zahubí. Pokud tedy páry mají často pohlavní styk, spermie v jejich ejakulátu jsou méně koncentrované a jejich počet poté při pokusu o početí nemusí stačit.

Při milování není podstatná ani poloha. Ženské tělo je v plodných dnech k otěhotnění samo anatomicky a fyziologicky nejlépe uzpůsobeno. Nejlepší proto je, aby po výronu semene do pochvy zůstala žena asi 20 či 30 minut v klidu ležet, ideálně na zádech. Nic dalšího v tomto ohledu potřeba není.

Důležitá výživa

Při touze otěhotnět  hraje důležitou roli životospráva obou partnerů. Důležité je nekouřit, maximálně omezit alkohol a zajistit tělu dostatečný přísun vitamínů. Z nich má zejména pro ženy zvláštní význam například kyselina listová, která spolu s komplexem vitamínů B, zejména B2, B6 a B12, může pomoci zlepšit podmínky pro vyvíjející se zárodek. Zároveň mají tyto látky schopnost snížit riziko vzniku vrozené vady, především rozštěpu páteře a centrálního nervového systému.

Muži by se měli zaměřit na konzumaci většího množství selenu, zinku a vitamínů ze skupiny antioxidantů. Ty všechny mají pozitivní vliv na tvorbu a vývoj spermií. Vždy je ale nutné pamatovat na to, že spermie dozrávají přes dva měsíce. Krátkodobé užívání vitamínů či pouze dočasná změna životosprávy proto nepřináší výraznější změny k lepšímu.

Dále je dobré se vyvarovat stresu, jelikož se jeho vlivem do těla vyplavuje látka prolaktin, která může zabraňovat dozrávání vajíček.