Z analýzy také vyplynulo, že 89 procent nevěrných mužů vybírá něco „rozhodně dekorativního a samoúčelného“ pro svou milenku, ale jen 42 procent mužů to samé vybírá pro svou manželku či partnerku. Něco „praktického a užitečného pro domácnost“ vybírá manželce polovina mužů, ale milence jen tři procenta.

„Rozdíl v typech dárků, které muž kupuje pro milenku a pro manželku odráží rozdílný pohled muže na tyto dva typy vztahů. Muži často vnímají milenku povrchněji, má dekorativní roli v jejich životě, poskytuje sex a city bez emočního připoutání. Proto dostávají milenky méně praktické a hezčí dárky.

Na druhou stranu vztah s manželkou začne být po čase méně hezký navenek a je praktičtější, hypotéka a vysoké výdaje na domácnost jsou důležitější než romantika. Čím méně svou manželku považuje muž za sexuální bytost, tím funkčnější a méně sexy jsou dárky pro ni určené,“ tvrdí Rosie Freemanová Jonesová, mluvčí Illicit Encounters.