Kupodivu víc ve stresu jsou za volantem muži, což je dáno i tím, že je pro ně těžší se soustředit na víc věcí najednou. Zvládnou bravurně řízení, ale na rozhovor a všetečné otázky partnerky jim již nezbývá energie. Zkušená řidička zvládne obojí a dokonce je schopná postřehnout i další věci, které by muž obvykle přehlédl. Schopnost dělat víc věcí najednou bohužel dokáže naštvat i muže jako spolujezdce.

Navíc ženy celou řadu dopravních situací řeší jinak než muži. Obvykle tolik neriskují a mužům se tak jeví jako špatné řidičky. Což ostatně platí i obráceně. Ženy obvykle odsuzují zbrklé až agresivní reakce svých partnerů apod.

"Žena, která je vyježděná, stíhá při řízení nejen mluvit a sledovat dění na silnici, ale ještě se s mužem i pohádat. Hůř proto chápe, že hádka v autě může být příčinou nehody. Ale ani ženy s bohatou řidičskou praxí nejsou imunní vůči selhání," varuje dopravní psycholog Karel Havlík ve své knize Psychologie řidiče a dodává:

"Jakmile manžele v autě pohltí emoce, řidiči snadno začnou za volantem reagovat, jako kdyby vypili dvě až tři dvanáctky. Proto je lepší, když řidič auto zastaví a v hádce pokračuje až na parkovišti."