„Tančení v živočišné říši totiž poukazuje na zdraví, fitness a obratnost, a to samé platí u lidí na tanečním parketu,“ tvrdí psycholog Nick Neave z University of Northumbria v Newcastlu.

Podle něj je sice dobré, když se muž výrazně kroutí a navíc jsou ty pohyby ladné, pořád je ale lepší kroutit se a hýbat výrazně, než se jen ladně pohupovat na místě.

„Všechno je to o pohybu těla. Výpady dopředu a dozadu, vlevo a vpravo, otočky. Je to všechno o velkých pohybech a variacích. To poukazuje na sílu, pružnost a tvořivost, což znamená, že je dotyčný pro ženu dobrá partie. Je to o předvádění se, ale funguje to. Tanečník říká, jsem mladý, silný, zdravý a fit,“ vysvětluje Neave.

Působivá gesta

Podle experimentální studie byli jako nejatraktivnější hodnoceni ti muži, kteří výrazně pohybovali trupem, hodně pobíhali na místě a využívali silná a dramatická gesta rukama.

„Nejdůležitější je výrazný pohyb trupem. To poukazuje na pružnost, vitalitu, sexuální dovednost a vysokou sílu,“ vysvětluje Neave. Kdo jen šermuje rukama, či jen poskakuje, nemá tolik sympatií jako muž, který výrazně kroutí trupem v bocích a ramenou.

Krevní zkouška tanečníků podpořila výsledky experimentální studie. Ti muži, kteří byli hodnoceni jako nejlepší tanečníci, byli podle krevních zkoušek také nejzdravější.

Rady doktora Neava pro tančící muže
1. Hýbejte svým tělem – zvláště trupem – jak to jen jde.
2. Vůbec si nevšímejte toho, jak na to reagují jiní muži.
3. Kombinujte pohyby, vyhýbejte se stereotypním pohybům a obměňujte své vlastní kroky.
4. Nenapodobujte jiné tanečníky na parketu.
5. Posilujte svůj trup a sílu v něm při józe a Pilates.
6. Nikdy neopakujte jeden pohyb pořád dokola.