Hlavní obsah

Ženy se oblékají nejvyzývavěji, když jsou na vrcholu plodnosti

Novinky, Veronika Hušková

Také jste si někdy pořídila do garderóby ultra krátkou mini či topík s výstřihem jako Macocha, a když jste se v tom o několik týdnů později prohlížela v zrcadle, napadlo vás, že jste se snad musela pomátnout? Omyl, to jste pravděpodobně v době nákupu byla jen na vrcholu svého nejplodnějšího období.

Foto: Profimedia.cz

Ovulace nutí ženy v obchodě sáhnout po extraodvážných modelech. Chtějí zastrašit konkurenci.

Článek

V době, kdy má žena největší šanci otěhotnět, ovlivňuje její chování nevědomá touha zapůsobit, tvrdí vědci ve studii, o níž informoval server Daily Mail.

Navzdory tomuto tvrzení si ovšem pánové z nezvykle odvážných modelů a vysokých podpatků partnerky nemusejí dělat těžkou hlavu. Ženy na vrcholu plodnosti totiž nechtějí  udělat dojem na cizí muže, dokonce ani na ty své, snaží se pouze zastrašit konkurenci.

"Nutkání žen na vrcholu plodnosti vybírat si odvážné až extravagantní výrobky je hnáno touhou pokořit atraktivní soupeřky," tvrdí Kristina Duranteová z University of Minnesota. "A pokud vypadáte vyzývavěji, máte větší šanci."

Studie, která byla publikována v časopise Journal of Consumer Research, odhalila, že spotřebitelská volba může být skutečně ovlivňována faktory hormonálního původu.

Když za vás vybírají hormony

Účelem je samozřejmě ulovit toho nejromantičtějšího partnera, který je k dispozici, nicméně výzkum prokázal, že volba ovulujících žen se řídí spíše podle ostatních příslušnic stejného pohlaví, kterým podle svého přesvědčení bude dotyčná muset pravděpodobně čelit.

Během studie vědci požádali ženy v různých stádiích menstruačního cyklu, aby si prohlédly sérii fotografií jiných žen a řekli jim, aby si vybraly oblečení a doplňky.

"Zjistili jsme, že svůdnější módní výrobky si vybíraly ženy při ovulaci, a to zejména tehdy, když si prohlížely fotografie dalších atraktivních žen, jež pocházely z místa blízko jejich bydliště," shrnul doktor Durante z Carlson School of Management, která studii prováděla.

Fotografie atraktivních žen lokálního původu motivovaly účastnice výzkumu ke koupi odvážnějšího oblečení mnohem více než obrázky neatraktivních místních žen nebo atraktivních, ale více než 1000 mil vzdálených konkurentek. U žen, které právě neovulovaly, neměly fotografie na výběr žádný vliv.

Reklama

Související témata:

Související články

Jaké maličkosti stačí ženám ke štěstí

Jednoduchý dotaz, který v sobě skrývá životní touhy a přání mnoha žen po celém světě. Stejně jako Mel Gibson ve stejnojmenném filmu si tedy položme otázku - po...

Mladé ženy dosahují hůř orgasmu

Mají krásná pevná těla, hladkou pleť v obličeji a co je to nával, zdaleka vůbec netuší. Jenže mladé ženy mají také ve srovnání s ročníky středního věku větší...

Výběr článků

Načítám