Hořčík pomáhá i jeho kolegům, zvlášť při dlouhých namáhavých utkáních, kdy se začíná projevovat nedostatek kondice. Křeče v lýtkách a chodidlech budily v noci ze spaní i Janu Večeřovou z Prahy. Tak jako její maminku. I ona se snažila mazat si nohy octem. Pomáhalo to jen trochu. Křeče se jí ozývaly i když jí nohy prochladly nebo když si vzala boty na vysokých podpatcích. Od té doby, co ráno užívá hořčík, má po problémech.

Dostatek hořčíku není důležitý jen pro sportovce, ale také pro těhotné matky. Pomáhá proti bolestem a porodním křečím, ale také proti křečím, které mohou vyvolat předčasný porod. Budoucí maminky by však měly jeho užívání konzultovat s lékařem. Hořčík je důležitý pro činnost svalů a nervů (mírní podrážděnost a nervozitu), ale i pro uvolňování energie z glukózy a pro správnou stavbu kostí. Udržuje v dobrém stavu oběhový systém a je prevencí infarktu. Řadě žen odstraní potíže spojené s premenstruálním syndromem. Mírní deprese a přispívá ke zdravým zubům. Je také prevencí proti žlučovým a ledvinovým kamenům, podobně jako cukrovky II. typu.

V kombinaci s vápníkem působí hořčík jako přirozený uklidňující prostředek. Jeho nedostatek často pociťují sportovci, diabetici a lidé, kteří pijí příliš alkoholu. Projevuje se podrážděností, nespavostí, náladovostí, špatným trávením, bušením srdce nebo arytmiemi. Může vyvolat také deprese, případně záchvat astmatu. Přirozenými zdroji hořčíku jsou banány, mandle, ořechy, tmavá listová zelenina, obilí a celozrných potravinách