Němečtí badatelé potvrzují, že ženy se na nákupech chovají jinak než muži. Dámy údajně dočasně ztrácejí schopnost logicky přemýšlet.

Emoce převládají nad rozumem

Vědci nakupujícím ženám měřili činnost části mozku, která ovlivňuje zdravý úsudek a racionální uvažování. Zjistili, že při procházení mezi regály se mozková aktivita u žen zvyšuje zejména v částech, kde vznikají pocity a radost. Ženy se tedy při nákupní horečce řídí emocemi, nikoliv rozumem.

Ženy nedokáží útratu vysvětlit

Výzkumný pracovník Michael Deppe, který se na studii podílel, je s jejími výsledky spokojen. Podle Deppea vědci konečně pochopili, proč dámy v obchodech nechávají vysoké finanční částky, aniž by své počiny dokázaly rozumně vysvětlit. "Když ženy nakupují ty nejdražší výrobky, výše naměřených hodnot v oblasti mozku, která kontroluje racionální smýšlení, klesá téměř na nulu," uvedl Deppe. 

Nákupy pro radost

Dále se badatelům podařilo dokázat, že nakupování uvolňuje stres. Ženy v supermarketech nemusí příliš přemýšlet, naopak se nechávají zaplavit pocity štěstí a radosti a celkově se cítí v pohodě.

Muži se nechávají strhnout jen někdy

Studie pamatovala i na muže a také u nich pozorovala změny v řídícím mozkovém centru. Závěr výzkumu dokázal, že rovněž u pánů dochází k podobným změnám jako u jejich protějšků, ovšem pouze při nákupech rychlých vozů, elektrospotřebičů a počítačových her.