„Dříve si lidé mysleli, že jsou poruchy spánku výsledkem jiných chorob. Dnes víme, že je tomu naopak a že mnoho chorob se zhorší nebo existuje proto, že pacient spí špatně,“ uvedl Geert Mayer, šéf Německé společnosti pro výzkum spánku (DGSM).

Průměrný Němec podle něj spí dnes kolem 7,1 hodiny, což je málo. Za posledních několik let klesla průměrná délka spánku o 1,5 hodiny. Aby byl ale spánek skutečně posilující, je nezbytné dodržovat zdravou životosprávu – zdravé jídlo, hodně tekutin a dostatek pohybu. Cvičení na čerstvém vzduchu přispívá ke zdraví, ale spánku může kupodivu naopak uškodit.

Sex působí relaxačně

„Cvičení a jiné druhy stimulací totiž vypouštějí hormony, které drží tělo vnitřně dlouho vzhůru,“ varoval Mayer. Takže bezprostředně před spaním pohyb doporučit nelze vůbec.

Jenže pro sex tohle právě neplatí. Při něm se sice vyloučí stimulující hormony do těla, po jeho skončení ale především velké množství relaxačních. „Předpokládáme, že sex má pozitivní účinky na tělo, protože po jeho skončení se celé tělo výrazně uvolní,“ dodal Mayer.