Rady se opírají o poznatky expertů na výživu, fyziologů, psychologů a terapeutů. Zabírají tak problematiku z fyzického, psychického i duchovního hlediska.

1. jezte dobře

To znamená, naplňte svůj jídelníček složitými sacharidy (celozrnné obiloviny a luštěniny), bohatstvím omega-3 mastných kyselin (ryby) a vitaminem C (ovoce a zelenina). Člověk tak zvýší hladinu serotoninu v krvi. Tento hormon přitom pomáhá zvládat vyčerpanost a deprese.

2. jděte na procházku

Dobrá procházka na čerstvém vzduchu rozproudí krev, posílí srdce, vyčistí plíce, pomůže odplavit škodliviny z těla a hlavně, pomáhá „vyčistit“ mozek. Z psychického hlediska se jedná o jeden z nejlepších receptů na uklidnění zjitřené mysli.

3. jděte do lázní

Masáže, kosmetika či jiné hýčkání si zasloužíte kdykoli během roku, ale pokud vám někdo zlomí srdce, je to ideální metoda, jak uvolnit mysl, zbavit se veškerých pnutí a skvěle přitom pečovat o svůj zevnějšek.

4. naplánujte si dovolenou

Neotáleje a jděte přímo na to. Sbalte si kufr a vyrazte na dovolenou do místa snů. Dobrodružství a setkání s novým prostředím i novými lidmi je přesně to, co vám dodá chuť do života i sílu dál bojovat.

5. cvičte

I když zrovna neprožíváte citový otřes, vaše srdce potřebuje pravidelný pohyb. Jinak je oslabené, naopak při cvičení se posiluje a lépe zvládá i případná citová zemětřesení. Navíc se při pohybu vylučuje do těla endorfin. Tento hormon se vylučuje ve větším množství také při orgasmu a říká se mu hormon štěstí.

6. ukliďte po něm

Zbavte se všech těch milostných dopisů a fotek, na nichž se spolu po sobě plazíte. Někteří psychologové míní, že to má extrémně očistný účinek.

7. učte se cizí řeči

Naučit se cizí jazyk má hned několik výhod. Porozumíte nové kultuře a na kurzu potkáte nové lidi. Rozšíříte si výrazně obzory, zvýšíte svůj kredit na trhu práce, a navíc, namáháním mozkových závitů se vyhnete černým myšlenkám.

8. všechno si napište

Nevedete si deník a připadá vám to divné? Možná byste mohli alespoň tentokrát zkusit všechny své pocity a myšlenky svěřit papíru. Je to výborná metoda, jak pracovat s emocemi. Klidně pak můžete papír hned roztrhat či spálit.

9. dejte si čokoládu

Kupte si kvalitní hořkou čokoládu s vysokým podílem kakaa. Taková čokoláda vám totiž udělá dobře nejen na duši, ale i na těle. Je bohatá na fenolické látky, které působí proti rakovině, stárnutí a řadě dalších neduhů.

10. kupte si nové oblečení

Je to sice krátkodobá radost, ale aspoň na čas vás rozptýlí. Pokud navíc změníte styl, začnete žít tak trochu i nový život. A možná začnete na svět jinak koukat, potkávat jiné lidi a hlavně se lépe cítit.