Nicméně studie identifikovala nejméně 50 těchto genů, které jsou u některých lidí aktivní a u jiných ne. Vědci věří, že se tím dá vysvětlit, proč někteří z nás určité vůně milují a jiným se hnusí. Podle studie je skoro každý člověk vybaven jiným vzorcem aktivních a neaktivních receptorů vůní. Tyto receptory určují, jak náš mozek vnímá chuť a vůni jídla.

Vnímání chutí i vůni se liší podle etnik

Existuje velké množství různých variant vnímání, protože různé receptory jsou "zapnuté" u různých lidí a také jejich citlivost se liší. Vědci také získali důkaz, že lidé různých etnických skupin vnímají chutě a vůně odlišně. Odborníci jsou přesvědčeni o tom, že jejich zjištění mohou úplně změnit způsob, jakým funguje výroba jídla, pití a parfémů. Momentálně se totiž výrobci rozhodují o tom, zda určitý produkt vyrobit nebo ne, podle testů prováděných porotou, která má jen pár členů.

Badatelé se tedy domnívají, že tyto společnosti by jednou mohly testovat potenciální popularitu produktu pomocí počítačového čipu. Čipy by fungovaly tak, že by ilustrovaly chuťové a čichové požadavky cílového trhu. Společnosti vyrábějící jídlo, parfémy a podobné produkty se už začaly výzkumem podrobněji zabývat.