Když psychologové z Northwestern University v Chicagu a Stanford University v Kalifornii předložili mladým mužům erotické obrázky, byli tito najednou ochotni vydat větší finanční částky, než když jim předtím byly ukázány fotky s neutrálním či strašidelným tématem.

Magnetická rezonance mozku pak odhalila, že při sledování obrázků se sexuální tématikou se zapínají stejná centra jako při finančním hazardu. „Z evolučního hlediska má člověk stejnou potřebu pro peníze a ženy. Spouštějí stejnou oblast v mozku,“ tvrdí profesorka Camelia Kuhnenová z Northwestern University.

Studiem patnácti mladých heterosexuálních mužů bylo odhaleno, že centrum odměny a potěšení – nucleus accumbens – sídlící u báze mozku hraje důležitou roli jak při hazardu, tak při sexu. Když bylo toto centrum aktivováno sexuálními stimuly, muži měli tendenci sázet větší částky a více hazardovat.

Podle psychologa Briana Knutsona ze Stanford University hrají klíčovou roli v procesu emoce jako takové. Nejde tedy o to, co krásná žena říká a jak velkou výhru slibuje, ale o to, že její sexuální přitažlivost spustí emocionálně velmi citlivou oblast, která řídí právě i hazardní hráčství.