Od 80. let, kdy se ve světě začalo šířit onemocnění AIDS, se italská vláda ve všech dosavadních informačních kampaních uchylovala pouze k obrázkům zpodobňujícím pánskou ochranu, pouze pokud to bylo skutečně nezbytné. Katolická církev, která má stále v zemi silné slovo, považuje jakoukoli veřejnou zmínku o kondomech za podněcování k nemorálnímu a požitkářskému způsobu života. 

Puritánský přístup k používání výrazu kondom v oficiálních souvislostech kontrastuje s poměrně lechtivou atmosférou řady italských reklam, které se často uchylují k sexuálním narážkám, nebo alespoň předvádějí svůdně oděné krasavice, byť obvykle jen jako dekorativní prostředek. 

O skutečném nebezpečí se obvykle nemluví

Ačkoli prodej kondomů je v Itálii stejně běžný jako v jakékoli evropské zemi a jsou bez problémů k dostání například i v prodejních automatech, reklamní slogany se uchylovaly pouze k obvyklým frázím - třeba Chraňte svou lásku. 

Nová osvětová kampaň režisérky Archibugiové zřejmě příliš nepotěší Vatikán, který trvá na tezi, že nejlepší cestou, jak bojovat proti AIDS, je věrnost heterosexuálních manželství, sexuální zdrženlivost a cudnost. Režisérka má ale za to, že před italskou veřejností nelze ohledně nebezpečí této choroby nic zastírat, už proto, že ročně jí v zemi onemocní kolem čtyř tisíc lidí. 

"O skutečném nebezpečí se totiž obvykle nemluví. Stále je zde moralizující fasáda, která, pokud je stržena, odhalí obrovskou neznalost," říká.