Nedostatek, někdy i nadbytek obojího může naopak uškodit. Pro dlouhodobou konzumaci jsou vhodné minerální vody s vyrovnanou hladinou minerálů. Na základě testování balených vod bylo prokázáno, že těmto požadavkům vyhovuje zejména Korunní. Má příznivý obsah sodíku, vápníku a hořčíku, které je třeba dodávat tělu při zvýšené tělesné námaze.

Díky svému složení je tedy vhodná pro příznivce aktivního životního stylu, při sportování a v zaměstnání, které vyžaduje více pohybu. Můžeme ji doporučit i v teplém letním období, kdy se více potíme. Minerální vody s vyšším obsahem rozpuštěných látek, jako jsou Poděbradka nebo Hanácká kyselka, bychom měli konzumovat jen umírněně, protože jejich dlouhodobé pití může zanést organismus minerálními solemi.

Kdy je dobré minerálku pít více

Opatrní by měli být zvláště lidé s vysokým krevním tlakem, s onemocněním srdce, jater a ledvin, kteří by se těmto minerálkám měli raději vyhýbat. Vody s vyšším podílem minerálů mohou být naopak vhodné pro ženy v menopauze a těsně před ní, pokud jsou ohroženy osteoporózou z nedostatku vápníku.

Rovněž v tomto případě je dobré kombinovat minerálky s jinými tekutinami. Pro osoby s vysokým krevním tlakem, stejně jako v období následujícím po klimaktériu, je obzvlášť prospěšný hořčík, přítomný v minerální vodě Magnezia.

Není pro všechny

Dlouhodobou, pravidelnou spotřebu této minerálky však není možné doporučit všem. O její konzumaci by se s lékařem měli poradit především lidé s nemocnými ledvinami, stejně jako ti, u nichž byl zjištěn nedostatek hořčíku. V některých případech je totiž vhodnější doplňovat potřebné látky léky nebo výživovými doplňky, protože tak je možné množství přijímaného hořčíku určit přesně.

Denně bychom měli vypít asi 0,5-1 litr minerálek, což je zhruba třetina z celkově přijatého množství nápojů. Minerálky je třeba do celkového množství vypitých tekutin doplňovat i jinými nápoji s malým podílem minerálů (např. bylinný čaj, ředěná ovocná šťáva). Výzkumy ukázaly, že dlouhodobě nízký příjem minerálních látek může narušit minerálový i vodní metabolismus. Je nezbytné dodávat tělu minerály pitím minerálních vod nebo zařazením ovoce a zeleniny do našeho jídelníčku.