Hlavní obsah

Kdy ženy nejčastěji podléhají nakupování

Novinky, bok

Ženy jednoduše milují nakupování. Pořizování nových věcí, které často vůbec nepotřebují, je pro mnohé z nich doslova koníčkem. Kdo by ale hádal, že nejčastěji vyrážejí na lov ihned po obdržení výplaty, neměl by tak úplně pravdu.

Foto: Profimedia.cz

Nejčastěji prý ženy nakupují v období ovulace. Jejich sortiment je v této době navíc mnohem rozmanitější.

Článek

Zdá se to být více než logické. Dorazí peníze na účet, je nejlepší čas vyrazit na nákupy. To je jistě pravda, rozhodně ale nejde o období, kdy ženy nakupují nejčastěji.

Jak uvádí server Dailymail, takové období nastává, když je žena nejplodnější, tedy v období ovulace. Zároveň v této době nakupují dámy nejpestřeji, co se zboží týká. Tvrzení odborníci zakládají na výsledcích studie, které se zúčastnilo přes 500 žen ve věkovém rozpětí 18 až 40 let.

Podle profesorky Kristiny Durantové z Texaské univerzity, která se na průzkumu podílela, je dané chování vlastně výsledkem zlepšení vlastního sexuálního života. „Žena, která v období ovulace nakupuje nové oblečení nebo boty, vlastně zvyšuje své šance na získání toho správného partnera. Čím více toho pak nakoupí, tím obrazně rozšiřuje spektrum mužů, ze kterých lze vybírat,” uvedla.

„Svou touhu po různorodém výběru pak ženy promítají do širokého sortimentu zboží, které si pořizují,” dodává.

Ovulace mění způsoby seznamování 

Jak již bylo podle jiné dřívější studie naznačeno, období ovulace může u žen výrazněji posouvat či dokonce měnit jejich seznamovací návyky.

Experimenty doktorky Durantové, kterých se účastnily ženy gravidní, ženy v období ovulace, ty, které těhotné nebyly ani nebraly antikoncepci, ale i ženy vdané, pak navíc nastínily konkrétní úměru mezi ovulací a nakupováním.

Čím je větší snaha v období ovulace najít toho správného muže, tím je větší touha po nakupování. S delším obdobím ve vztahu, případně v manželství, pak naopak touha po téměř nekontrolovaném nakupování klesá.

„Zhruba týden každý měsíc jsou ženy navíc ochotnější kvůli svému lovu dokonalého partnera měnit i své zajeté návyky. Zajímají se tak najednou i o nové nebo dříve přehlížené značky či produkty,” vysvětlila Durantová.

Studie byla publikována v časopise Consumer Research.

Reklama

Související články

Nákupní neřesti celebrit

Céline Dion, kterou mezi nesmrtelné katapultoval hit z filmu Titanik, bez obalu přiznává, že nedokáže setřást svou závislost. „Pokud máte, řekněme, šest párů...

Výběr článků

Načítám