Hlavní obsah

Firemní kultura oblékání na léto příliš nedbá

– PRAHA

Na eleganci, barvy a image dbají při oblékání svých zaměstnanců podniky, které si potrpí na vlastní styl oblékání. Přihlížejí sice k módním trendům, avšak roční dobu nebo výkyvy počasí prakticky neřeší. Důležitý je především reprezentativní vzhled.

Článek

Na sandály, holá bříška, odhalená ramena nebo minisukně musí i v létě zapomenout dámy zaměstnané v podnicích, jež mají vlastní kodexy odívání. "U firemních věcí se nejedná o zdůrazňování ženských křivek. Dbá se spíše na to, aby oblečení nebylo příliš vyzývavé. Firmy nehodnotí zpravidla lidi podle toho, jak vypadají, ale podle osobních a kvalifikačních kvalit," řekla Kateřina Turečková z oděvní firmy, která se zabývá výrobou a logistikou profesních a reklamních oděvů. 

Jednotný oděv zaměstnanců je považován za důležitou součást firemní image. Při styku s klienty je prý velmi důležité, aby zjev jednotlivých pracovníků neodpuzoval nebo nebyl příliš vyzývavý. "Jde o to nikoho neurazit. Když se ovšem dělají reklamní akce, pak se určitá volnost toleruje. Například oblečení pro hostesky na autosalonech musí být výstřední. Tam jsou pak přípustná krátká trička, šortky nebo sandály," vysvětlila. 

Velmi strohý a konzervativní je ovšem bankovní sektor či advokacie. "Mají tam striktní nařízení, standard, který se musí dodržovat. Málokde je v létě povoleno chodit bez punčocháčů. Muži i ženy jsou odkázáni na kostýmky," říká Turečková. V horkém létě si pak neoddechnou ani soudci. Jejich taláry jsou nezbytnou součástí reprezentativního vzhledu navzdory ročním obdobím. 

Len se do firmy nehodí, požadavkem je totiž nemačkavost

I když délka sukně je prý většinou na vůli zaměstnankyň, určité normy se musí dodržovat. "Nesmí omezovat pohyb při vykonávání práce," vysvětluje odbornice. Dále se pak prý dbá na to, aby halenky nebyly příliš průsvitné a prádlo pod nimi příliš vyzývavé. 

Podle módní návrhářky Evy Janečkové však problém letních dnů není při tvorbě firemních kolekcí nijak zásadní. "Zimní a letní oblečení se příliš neliší. Skoro všude je v současné době klimatizace," uvedla. 

Spíše než "odlehčení" letního oblečení řeší mnohdy návrháři proměny zimního šatníku firemních pracovníků. "V zimě je v kancelářích zpravidla tak teplo, že lidé nechtějí dlouhé rukávy, žádají slabší materiály," uvedla. V zimě i v létě se tak používá směs bavlny nebo vlny s elastickým vláknem. Přírodní látky, jako len, se prý pro firmy nehodí. Jeden z hlavních požadavků je totiž nemačkavost oděvů. 

Dámské šaty firmy nechtějí

Všeobecně je podle Janečkové patrný trend k větší svobodě firemního odívání. Netýká se to přitom jen léta. "Kostým je věčný, zejména díky variabilitě. Doplňují jej moderní halenky, topy nebo trika. Dostávají tam barvu. Působí pak elegantně a zároveň ležérně," uvedla. Dámské šaty prý firmy příliš nechtějí. Mohou se totiž používat jen na některé akce. 

Zcela nepřípustné jsou pak u většiny firem krátké kalhoty. Dovolit si je mohou převážně jen zaměstnanci stavebních firem nebo podniků, které se specializují na činnost na vzduchu. 

Reklama

Související témata:

Související články

Práci prodává i oblečení

Zatímco ve větších firmách jsou požadavky na oblečení často už dané, jinde je třeba vyvinout trochu detektivního úsilí a zjistit, jaké nastolili zvyklosti....

Obuv prozrazuje, co se ukrývá v hlavě

Dokonalý vzhled, a to nejen pro business, začíná slušivým upraveným účesem a zcela logicky končí pěknými a vyčištěnými botami, vhodnými pro danou příležitost....

Výběr článků

Načítám