Hlavní obsah

Blanka Matragi vytváří šaty ze skla a kamene

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Šaty ze skla a kamene jsou novou originální tvorbou módní návrhářky Blanky Matragi. Světově proslulá česká designérka, jež obléká královské rodiny v Perském zálivu, se prý zhlédla ve svém původním řemeslu. Řekla to při dnešní prezentaci módního katalogu, který vydala k 25. výročí své tvorby.

Článek

"Posun v mé tvorbě je v tom, že jsem začala vyrábět šaty jako sochy z taveného skla v kombinaci s bronzem a s kamenem. Navázala jsem na to, čím jsem vyučena v oboru skla. Dělám velké plastické reliéfy ovlivněné moji oděvní tvorbou," řekla Matragi. 

Skleněné šaty, které tvoří v Česku, váží podle ní až 120 kilogramů. Jejich výroba prý vyžaduje kromě kreativní tvorby také sílu. "Dosud jsem pracovala převážně jen s ženami. Byly to šičky, modelky, zákaznice. Od té doby, co jsem přijela do Prahy, jsou kolem mě samí muži," smála se při podepisování katalogu v Paláci knih Luxor. 

Objemný katalog obsahuje modely z kolekce pro letošní rok, kterou Matragi představila loni v Obecném domě při oslavách čtvrt století své tvorby. "Lidé dosud objednávají podle přehlídky, která vznikla pro loňskou prezentaci. Mám ale i spoustu nových nápadů, které se odvíjí od této kolekce," uvedla. 

Matragi pracovala i na vzhledu bankovních karet

Značný vliv na posun v tvůrčí činnosti výtvarnice měla prý loňská výstava retrospektivní i současné tvorby. Přehlídku tehdy vidělo na 80 000 lidí a byla nejnavštěvovanější výtvarnou expozicí loňského roku. 

"Firmy mě vyzývají do jiných designů. Je to úžasné. Pracovala jsem na vzorování porcelánového servisu, který vznikl podle návrhu z kolekce. Další nabídky jsou z oboru obalové techniky, vybavení koupelen nebo bankovních karet," řekla Matragi.  

Loňská výstava prý návrhářku přiblížila české společnosti. Za svou autobiografickou knihu Blanka Matragi autorka převzala začátkem května prestižní cenu Bestseller roku 2006. "Lidé mi hodně píší. Překvapivě se zvýšil i počet nových klientů. Podnikatelky, manželky podnikatelů, lidé, kteří vytvořili firmu a něco dokázali, jdou po originalitě. I proto mě napadlo dělat bytové doplňky ve skle. Zájem je velký. První věc ještě nevychladla a už se prodala do soukromé sbírky." 

Reklama

Související témata:

Související články

Jiřina Tauchmanová: Na mě nemá kdo šít

Módní návrhářka Jiřina Tauchmanová (45) prý podle odborníka na lidskou duši musela v některém ze svých minulých životů přinejmenším bydlet v blízkosti...

Výběr článků

Načítám