"Lidé si dnes nekupují deštníky jen proto, aby je měli, když prší, ale i jako módní doplněk," podotkla stylistka Iveta Steinerová z Prahy, podle níž nyní převládají deštníky na holi na rozdíl od dob před dvaceti lety, kdy převažovaly skládací. "Deštník se postupem času stal součástí oděvu a jeho barevný vzhled se odvíjí od módy barev daného roku," vysvětlila.

Na podzim budou podle Steinerové převládat deštníky teplých pastelových barev, zejména v tónech oranžové a khaki. "Doplněk by měl vždy ladit s tóny, aby se hodil k oblečení." Například pokud bude za dva roky "in" modrá a bílá barva, budou v ní textilní firmy vyrábět také deštníky.

"Spousta lidí ale i dnes má jeden deštník v autě z pohodlnosti a pro případ nouze a na trendy v tomto případě nebere ohled," připustila.

Rozdíl je také ve společenské události. "Do divadla by si žena měla vzít deštník v tlumenějších barvách a spíš malý skládací, aby jej mohla odložit s kabátem," zmínil se pražský stylista Petr Burda, podle něhož si každá společenská událost žádá jinak barevně laděný doplněk. "Elegantní dáma má třeba čtyři deštníky. Pro každou příležitost jiný," dodal.