Seznámili se už v roce 2015 při natáčení srdcervoucího dramatu Světlo mezi oceány a od loňského listopadu vdaná mladá paní prohlašuje, že je v posvěceném vztahu se svým o jedenáct let starším manželem jako ve snu.

„Nerada mluvím o soukromí, ale vše se před světem neutají a na nás je nejspíš vidět, jak je nám spolu dobře. To společné natáčení a naše role v manželské dvojici, která ve Světle mezi oceány překoná i tragické ztráty, nám snad přisoudil sám herecký pánbůh. Výborně se totiž při filmování doplňujeme, určitě si chceme spolu zahrát i v dalších filmech. Vím, že nejsme sami, kdo se takhle při práci zamiloval, ale u nás je to na celý život,“ dušuje se spokojená Alicia.

Herectví je druhou školou života

Potom, co se představí v dalším napínavém dramatu Až na dno (2017), nám svůj všestranný talent ukáže v akčním filmu Tomb Raider, kde si úspěšně zopakovala roli slavné Angeliny Jolie a vytvořila novou Laru Croft.

„Oba filmy byly hodně, i když jinak náročné. V napínavém thrilleru Až na dno šlo především o velice emoční vztah podmořské bioložky s britským tajným agentem, který jim pomůže překonat i hrůzy spojené s jejich nebezpečnými profesemi. S vytvářením akční hrdinky v Tomb Raiderovi jsem zase při fyzicky náročném natáčení málem vypustila duši, zbylo mi po ní ještě šest kilo svalů navíc,“ směje se.

Filmy si ale užila i jinak: „Moc ráda cestuju a při obou z nich jsem navštívila spousty nových zajímavých míst a poznala další zajímavé lidi. Herectví je opravdu druhá škola života, neustále se učíte něčemu novému. V životě jde sice o hodně víc než o práci, ale pakliže i ta je vaší největší vášní, je to super.“

Šťastná po boku svého manžela, německého rodáka Michaela Fassbendera

Šťastná po boku svého manžela, německého rodáka Michaela Fassbendera.

FOTO: Profimedia.cz

Pravda je, že málokterá herečka se stane v šestadvaceti mezinárodní hvězdou. Alicii Vikanderové se to podařilo hned po atmosférickém sci-fi thrilleru z blízké budoucnosti Ex Machina (2014) režiséra Alexe Garlanda. Hlavní osu příběhu tvoří dva muži a dívka, kteří jsou součástí neobvyklého trojúhelníku, vytvořeného v laboratořích v aljašské divočině. Bizarnost jejich soužití podtrhuje fakt, že dívka je robot.

„Role robota Avy byla odlišná od všeho, co jsem předtím kdy dělala. Byla jsem sama zvědavá, jak zvládnu zahrát stroj s umělou inteligencí,“ vzpomíná protagonistka.

Hvězda s Oscarem

Zájem o mladou Švédku však nepřišel zčistajasna. Někteří kritici tvrdí, že už v roce 2012, když v Anně Karenině hrála osmnáctiletou naivku Kitty, zastínila cenami ověnčenou Keiru Knightleyovou, dechberoucí byla v tomtéž roce i jako královna Karolína Matylda Hannoverská v historickém dramatu Královská aféra.

Přitom ani jeden ze snímků nebyl v její mateřštině. Karenina v angličtině, Královská aféra v dánštině, kterou se naučila za dva měsíce. Film byl rok nato nominován na Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný snímek.

Po povedené akční komedii Krycí jméno U. N. C. L. E. a životopisném snímku Dánská dívka (2015) s oscarovým Britem Eddiem Redmaynem, za který dostala ve svých osmadvaceti letech první zlatou sošku, je Vikanderová nejžádanější herečkou.

V zatím posledním filmu Až na dno

V zatím posledním filmu Až na dno

FOTO: Profimedia.cz

Mezi další pozoruhodné tituly pak bezesporu patří romantické drama Tulipánová horečka (2017), tentokrát s oscarovým Rakušanem Christophem Waltzem, či ve stejném roce uvedené švédsko-německé nízkorozpočtové drama Euforie s výbornou Francouzkou Evou Greenovou.

Přes všechny úspěchy a slávu však pořád stojí nohama pevně na zemi. „Mám velké štěstí, že mohu pracovat na dobrých filmech se špičkovými režiséry a herci, které obdivuji. U nich vidím, jak slávu zvládli, tak věřím, že to taky dám,“ usměje se.

Balet pomohl s herectvím

Alicia se narodila ve zmíněném Göteborgu, matka je divadelní herečka, otec psychiatr. Rodiče se rozešli, když bylo dceři pět měsíců, jsou ale stále přáteli.

„Měla jsem od obou to nejlepší – možnost žít s matkou jako jedináček a být každý druhý víkend obklopena velkou rodinou s pěti sourozenci u otce v druhém manželství. Naši jsou přátelé. Jsou profesionálové a dám na jejich úsudek, byť mám už doma ještě povolanějšího rádce,“ prozrazuje s úsměvem.

Snem malé Alicie původně bylo stát se slavnou balerínou. Skončil poté, co se několikrát za sebou zranila. A tak po šesti letech v Královské švédské baletní škole odešla na střední divadelní školu do Stockholmu, kde žila od patnácti.

„Dnes už tu mají internát, já ale bydlela v malém tmavém bytě sama. Teď, když vidím patnáctileté teenagery, říkám si, že jsem dobrá, když jsem to tehdy vydržela.“

Za své kariérní začátky ale nejvíc vděčí režiséru Tomasi Alfredsonovi, pod jehož vedením ve švédské televizi pocítila k hraní stejnou vášeň jako k baletu. Každý režisér, který s ní také později pracoval, totiž tvrdí, že kázeň a schopnost soustředit se ovládá Alicia právě díky tvrdému baletnímu tréninku.

„Má neuvěřitelnou odvahu. Sama říká, že bez této drezury by některé role nikdy nezvládla. Balet jí pomohl jak při ztvárnění Avy v Ex Machině, tak při Laře Croft v Tomb Riderovi. Myslím, že ty skutečně mohla zahrát jen trénovaná tanečnice,“ stojí si i dnes za svým skvělý režisér Alex Garland.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: