„Někdy tak stačí opravdu drobné změny v životním stylu k tomu, aby ženy omládly o 5–10 let,” vysvětluje pro Daily Mail Dr. Julian De Silvy.

Podívejte se s námi na několik zásadních kroků, které vám mohou pomoci zvýšit atraktivitu, a to nejen u opačného pohlaví, ale i zaměstnavatele, klientů a dalších lidí z vašeho okolí.

1. Strava s vysokým obsahem cukru

Cukry, ale i ostatní sacharidy jako chleba, rýže, brambory apod. mohou vést ke glykaci v kůži. Molekuly cukru se připojí ke kolagenovým vláknům a způsobí, že tato vlákna začnou ztrácet svou pružnost a pevnost, tudíž i pokožka se stává méně pružnou a náchylnější k poškození vnějšími vlivy (např. UV zářením).

Navíc přibírání na váze a vyšší hodnota BMI zvyšují riziko onemocnění srdce a cukrovky, což může mít za následek zhoršující se schopnost hojení ran a vypořádávání s infekcí.

2. Alkohol

Alkohol dehydratuje pokožku, což může mít za následek její zeslabení, vysušení a také prohloubení vrásek. Pravidelné popíjení dvou sklenek vína denně tak může vést k výraznému stárnutí pleti. Při nadměrném pití navíc ztrácejí cévy tonus a může docházet k jejich trvalému poškození. Ženy pak mohou trpět chronickým nedostatkem vitamínu A, který je nezbytný pro kolagen.

Horší než víno jsou míchané nápoje a koktejly, které kromě alkoholu obsahují i cukr či sůl.

Pokud se nechcete alkoholu vzdát, pak si jednou za čas dopřejte pivo, které obsahuje antioxidanty a důležité vitaminy skupiny B, jako jsou niancin a kyselina listová. Anebo červené víno, které obsahuje anti-aging sloučeninu resvetrol.

3. Nedostatek spánku

Nedostatek spánku a únava způsobují krátkodobé problémy s pletí – mohou za tmavé kruhy kolem očí, ale i za pleť bez lesku. Pokud chcete vypadat dobře a lépe zvládat stres, pak si musíte denně dopřát alespoň osm hodin spánku.

Během dne se kožní buňky snaží bojovat proti vnějším vlivům, jako je UV záření či znečištěné prostředí, a v noci si tak potřebují odpočinout a zregenerovat se. Pomáhá jim v tom i nízká hladina stresových hormonů, která klesá právě při spánku.

4. Diety a rychlé hubnutí

Tuk sehrává ve vzhledu pleti velmi důležitou roli. Pokud ženy po třicítce výrazně zhubnou, mohou přijít i o přirozenou vrstvu tuku v pleti, což může mít za následek vyzáblý a starší vzhled. A už nikdy není cesta zpět.

Jak říkají mnozí plastičtí chirurgové, ženy by si měly rozmyslet, zejména kolem čtyřicítky, zda chtějí být raději ultra štíhlé, či chtějí vypadat mladě. Pokud totiž žena nemá genetický potenciál, pak by se měla smířit s tím, že obojí nejde dohromady.

5. Dloubání akné pupínků

Přestože každá žena ví, že akné pupínky by se měly nechat uzrát a nedloubat, málokterá to dodržuje. Přitom i to může mít velmi významný podíl na rychlejším stárnutí pleti. Jednak hrozí infekce, podráždění pleti, ale i jizvení.

6. Špatné čištění pleti

Pokud ulehnete do postele s neodlíčeným obličejem, zvláště po večírku, nemůžete se divit, že vaše pleť vypadá tak, jak vypadá. Nejde jen o samotné líčení, a tedy make-up, problematické jsou i toxiny a znečištění ze životního prostředí. Pokud si pleť před spaním nevyčistíte, může dojít k ucpání pórů a k jejich zánětu.

7. Používání velkého množství pečujících a zkrášlujících přípravků

Čím více používáte pečujících a zkrášlujících přípravků, tím lépe můžete sice na první pohled vypadat, ale nelze to říci i o kvalitě pleti. Stále více se ukazuje, že přemíra používaných přípravků pleť dráždí, což urychluje její stárnutí. V ten okamžik je přitom jedno, že mají tyto přípravky sebelepší anti-aging účinky. Mějte na mysli, že méně je mnohdy více.

8. Sluneční paprsky

Sluneční paprsky patří mezi primární příčiny stárnutí kůže, a to nejen v létě. Negativně mohou působit i v čase, kdy je zataženo, deštivo či nasněženo. Škodlivé UV záření může proniknout i skrze sklo, tudíž nejste zcela v bezpečí ani v interiéru.

9. Nedostatek pohybu

I naprosto minimální pravidelný pohyb zlepšuje krevní oběh a posiluje imunitní systém, což se odráží i na stavu pleti. Chcete-li vypadat mladě, pak zapomeňte na lenošení a alespoň dvakrát týdně se hýbejte.

10. Kouření 

Kouřením cigaret netrpí jen vaše plíce a další orgány, ale ve velké míře i pleť. Pravidelná dávka toxického oxidu uhelnatého, kyanidu, dehtu, formaldehydu a dalších chemických látek se jednoduše podepisuje i na vašem vzhledu.

Mozek kvůli kouření odkloňuje vitaminy od pokožky, jelikož se je snaží v rámci ochrany organismu použít jinde. Nikotin navíc snižuje průtok krve ve spodní živé vrstvě pokožky či dermis, což má za následek, že se k těmto vrstvám pleti dostává i méně kyslíku.

Pokud přestanete kouřit, pokožka se začne sama opravovat, když to tedy ještě půjde. U dlouhodobých a velkých kuřaček totiž dochází k nevratným změnám.