Petra Ptáčková, Janja Prokić, Mirka Horká, Markéta Martišková a Štěpán Růžička budou jedni z více než stovky mladých návrhářů z celého světa, jejichž tvorbu zhlédne náročné londýnské publikum, včetně desítek novinářů a profesionálů z oblasti módy.

Cílem tohoto projektu, spolupořádaného Czech Fashion Council, je jednak umožnit mladým designérům kontakt s londýnskou scénou, jednak systematicky budovat ve Velké Británii povědomí o kvalitě českého designu.

Design: Janja Prokić

Design: Janja Prokić

FOTO: Bet Orten

„Zatímco loni jsme se soustředili na to, současnou českou módu do londýnského kontextu vůbec zasadit, letos jsme si chtěli více hrát. Chceme skrze tuto výstavu zprostředkovat krásu různorodosti a ukázat módu jako jednu z možností tvořivé interpretace světa, jako způsob vyjádření umělecké a osobní svobody, která stojí svébytně mimo systém luxusních značek,“ říká Tereza Porybná, ředitelka Českého centra Londýn.

Design: Mirka Horká

Design: Mirka Horká

FOTO: Vojtěch Veškrna

Bylo nebylo

Výstava Bylo nebylo, kurátorovaná Olo Křížovou, ředitelkou Czech Fashion Council, představí dámské, pánské a dětské oblečení a doplňky, které navrhlo pět českých módních návrhářů a šperkařů. Jejich tvorbu pojí velká představivost a inspirace světem pohádek, kouzel, mýtů a dětství.

Architektury výstavy se ujalo designérské duo Václava Mlynáře a Jakuba Pollága ze studia deForm. Jednoduchá a přitom hravá instalace umožní divákům snadno vplout do příběhů, které s sebou vybrané modely nesou.

Design: Petra Ptáčková

Design: Petra Ptáčková

FOTO: Louise Ernandez

Kromě módy budou moci návštěvníci ocenit i český produktový design v podobě závěsných svítidel Frozen, která navrhl Maxim Velčovský pro Lasvit, a barových židlí od české firmy Ton. Grafickou podobu výstavy zpracovala designérská skupina OKOLO.

Design: Šťěpán Růžička

Design: Štěpán Růžička

FOTO: Archiv

„Tento rok pokračujeme ve vyprávění příběhu české módy. Naši designéři mají silné příběhy, které jsou čitelné na mezinárodní scéně. Je to příležitost, jak se postupně dostávat do povědomí odborné veřejnosti, profesionálně růst a do budoucna začít vstupovat i na komerční trh,“ vysvětluje své zapojení do International Fashion Showcase Olo Křížová.