Psychologové postavili do řady skupinu tmavovlasých hostesek ve stejnokroji – tmavé sukni a bílé halence. Ačkoliv se vizáží velmi podobaly jedna druhé, z pohledu mužů u nich byly velké rozdíly, za které mohly podpatky. Dokonce jedna a tatáž žena byla s ohledem na vlastní sexappeal a přitažlivost hodnocena mnohem lépe na podpatcích než na nízkých botách.

Nejúspěšnější při žádosti muže o pomoc či vyplnění dotazníku byly ženy na nejvyšších podpatcích (více než deset centimetrů) – v třiaosmdesáti procentech pokusů. Ženy s plochými podrážkami měly úspěšnost jen v sedmačtyřiceti procentech případů, kdy oslovily neznámé muže.

Na ženy však podpatky nepůsobí. Bez ohledu na typ obuvi u hostesek byla úspěšnost jen třiatřicet procent, když hostesky žádaly o pomoc ženy.

Na podpatcích je žena přitažlivější

Při dalším pokusu hostesky měly upustit rukavici. Muži se přihnali v třiadevadesáti procentech případů, když žena nosila vysoké podpatky. Když měla ploché podrážky, reagovali ve dvaašedesáti procentech případů.

Při posledním pokusu v nočním podniku, kde byly ženy posazeny blízko baru a vystavovaly své nohy s různým typem obuvi, psycholog Nicholas Guéguen z Jihobretaňské univerzity zjistil, že dámy s vysokými podpatky byly osloveny do osmi minut, zatímco s plochými podrážkami až po třinácti minutách.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: