Hlavní obsah

Inspiraci hledejte v supermarketech, vzkazují módní návrháři

Novinky, Eva Dvořáková

Dříve se módní matadoři předháněli v tom, kdo bude mít ve svých kolekcích více luxusních šperků s diamanty, kvalitnější materiály a známější modelky. Dnes, kdy do módního průmyslu vstupuje daleko více mladých a kreativních návrhářů, jako by se soupeřilo, kdo přijde s originálnějším nápadem.

Foto: Profimedia.cz

Prací prášek jako doplněk a igelitová taška do města? I takové nápady se objevují na přehlídkových molech.

Článek

Zapomeňte na klasické černé kabely bez log, jako by snad vzkazovala umělkyně Britka Anya Hindmarchová. Ta se již od mládí věnuje návrhářství a designu kabelek a doplňků. Každoročně představí několik kolekcí, přičemž každá z nich vyniká svou unikátností a je založena na kvalitním vyvedení.

Filozofií jejích návrhů jsou tři hlavní aspekty: aby byly produkty co nejvíce britské, vtipné a originální. Většina kousků je ovlivněná láskou k architektuře. Její poslední kolekce, kterou představila na Fashion weeku v Londýně, ale mnoho lidí překvapila. Její kabely jsou totiž inspirovány obyčejnými věcmi a obaly, které se vyskytují v regálech supermarketů. Ke kolekci se vyjádřila, že hledá krásu v banalitách, což se jí doopravdy povedlo. Jako materiál na kabelky, které nesou název Georgiana, použila měkkou kozí kůži.

Kabely vypadají na modelkách doopravdy zajímavě, ovšem zda jsou skutečně vhodné na denní nošení, ukáže až jejich odbyt v buticích. Koho by totiž napadlo nosit v podpaždí koženou kopii pracího prášku? Fantazie návrhářky je skvělá, preciznost i vyvedení ve velmi vysoké kvalitě, ale o nositelnosti doplňků můžeme jen spekulovat.

Foto: Profimedia.cz

Kolekce Anyi Hindmarchové

Foto: Profimedia.cz

Kolekce Anyi Hindmarchové

Foto: Profimedia.cz

Kolekce Anyi Hindmarchové

Foto: Profimedia.cz

Kolekce Anyi Hindmarchové

Foto: Profimedia.cz

Kolekce Anyi Hindmarchové

Foto: Profimedia.cz

Kolekce Anyi Hindmarchové

Foto: Profimedia.cz

Kolekce Anyi Hindmarchové

Stylem z ulice se inspiroval i jiný kreativní módní návrhář, který si říká Ashish. Jeho pro změnu oslovily obyčejné plastové tašky, které jsou běžně k dostání v obchodech. Doplněk naprosto věrně kopíruje igelitky největších obchodních řetězců. Co změnil, byl akorát název obchodu, takže taška nese logo DISCO.

Tento návrhář indického původu svými kolekcemi relativně věrně šokuje i baví řadu svých kolegů a fanoušků. V roce 2009 posadil na hlavy modelek květináče, o dva roky později se zamiloval do flitrového tartanového vzoru a silonek s pavučinami na kolenou. V roce 2011 na Fashion weeku v Londýně „rostly” jeho modelům květiny rovnou z bot. Proto nikoho jeho inspirace igelitovou taškou nijak extrémně nezaskočila. Do svých milovaných blyštivých flitrů ale převedl svršky, které svým designem pro změnu kopírovaly slavný kolový nápoj.

Foto: Profimedia.cz

Návrhář Ashish Gupta

Foto: Profimedia.cz

Návrhář Ashish Gupta

Foto: Profimedia.cz

Návrhář Ashish Gupta

Foto: Profimedia.cz

Návrhář Ashish Gupta

Reklama

Související témata:

Související články

Mladí čeští designéři dobývají Londýn

Své originální výrobky představí mladí designéři z České republiky na londýnské prestižní přehlídce International Fashion Showcase (IFS), která probíhá...

Vsaďte na pohodlí a vyměňte šaty za kalhoty

Módní a společenské akce ovládly kalhoty. Spousta dam odmítla vystavovat svá těla v upnutých, postavu kopírujících sexy šatech, ve kterých je občas náročné...

Výběr článků

Načítám