Zejména pokud jde o zaměstnání v obchodě či dalších odvětvích, kdy zaměstnanec přichází do styku s obchodními partnery či veřejností, je upravený vzhled téměř nutností. Pokud se žena totiž ani v těchto případech nelíčí, pak to velmi negativně vnímá 67 % šéfů.

Téměř pro 40 % šéfů hraje důležitou roli vzhled ženy i v případě kariérního postupu.

Ženy na vyšších pozicích s tím souhlasí

Průzkum se také zaměřil na ženy ve vyšších pozicích, které byly dotazovány, zda se líčí a jaký je jejich názor na toto téma. 64 % z nich uvedlo, že si neumí představit, že by šly do zaměstnání bez nalíčení a 98 % z nich považuje přímo za nutnost nalíčit se minimálně na pracovní pohovor.

„Bylo to docela překvapující zjištění, že samy ženy mají pocit, že potřebují být nalíčené, aby v práci zapůsobily. Navíc líčení jako takové vnímají jako něco, co jim zvedá sebevědomí a sebejistotu,” dodává Emma Leslieová pro Daily Mail.