Jedná se o škodlivé látky, které ve vyšším množství mohou urychlit stárnutí. "Pokročilá glykace je reakce mezi sacharidy a bílkovinami nebo tuky, ke které dochází ve vysokých teplotách," vysvětluje pro Daily Mail lékařka Anastasia Kaleaová a dodává: "Potraviny na živočišné bázi obsahující vysoké množství tuku a bílkovin mají již produkty pokročilé glykace v sobě a grilováním se jejich počet ještě několikanásobně zvýší."

Produkty pokročilé glykace (AGEs) se absorbují do těla a když jich je tam příliš mnoho, způsobují vrásky a povislou kůži, protože poškozují kolagen a elastin udržující mladistvý vzhled kůže.

Při grilování i smažení se vyrobí mnohem více AGEs, než při vaření v páře nebo při dušení.

Několik tipů, jak zpomalit stárnutí
Maso před grilováním marinujte. Z jednoho výzkumu jasně vyplynulo, že hovězí maso, které bylo minimálně hodinu v marinádě, obsahovalo po ugrilování mnohem méně Ages než maso nemarinované.
Vařte či grilujte maso v alobalu - pokud maso utěsníte tak, aby z obalu neodtékala šťáva, pak bude maso nejen křehčí, ale v podstatě i zdravější.
Snižte teplotu - nepečte maso příliš zprudka
Vařte pomocí páry či dušením
Přidávejte do nádoby, kde maso upravujete, vždy vodu
Omezte cukry a bílé pečivo