„Musím se tomu smát. Mám pocit, že jsem na modeling už strašně stará, ale pořád mě chtějí, nevadí jim ani moje pihy. A pro mě je to pokaždé příjemné rozptýlení od náročných rolí, které mi často dávají dost zabrat,“ říká spokojeně.

Loni se stala tváří pro kolekci šperků a luxusních doplňků italské firmy Bulgari, letos se objevila v prestižním kalendáři Pirelli na téma z řecké mytologie, kam si ji slavný návrhář Karl Lagerfeld vybral pro představitelku bohyně Hery. A do třetice úspěšně předvádí obě letošní módní kolekce pro známou britskou firmu Talbot.

V nové kolekci pro Talbot strčí do kapsy i daleko mladší modelky.

V nové kolekci pro Talbot strčí do kapsy i daleko mladší modelky.

FOTO: fotobanka Profimedia

Její umělecký ředitel o Mooreové nešetřil chválou. „Julianne je nejen neobyčejně talentovaná herečka, ale i klasická kráska s neuvěřitelným šarmem. V její osobnosti se zúročí i to, že je vynikající matka, je to prostě opravdová moderní žena. Kam se na ni hrabou ty dvacetileté.“ A mluvčí Bulgari dodává: „Má nadčasové osobní kouzlo a neuvěřitelnou přitažlivost.“

Americká herečka však ódy na svou krásu nijak neprožívá a říká: „Myslím, že kdo mě blíže zná, ví, že odvážné modely ráda nafotím a předvedu, ale pro běžný život jsou pro mě tabu. Mám totiž strašně citlivou pleť, a proto je mým nejoblíbenějším oblečením košile s dlouhým rukávem a volné dlouhé kalhoty. Není to sice zrovna sexy, ale potřebuji být co nejvíce zahalená, jinak se pořád musím mazat krémy s vysokým ochranným filtrem, abych chránila svou, jak říkají, alabastrovou pleť. Škoda že ještě nikoho nenapadlo, že mám dělat reklamu na ně,“ směje se.

V hororu Skrýš si zahrála s Jonathanem Rhysem Meyersem, známým z titulní role Jindřicha VIII. v seriálu Tudorovci.

V hororu Skrýš si zahrála s Jonathanem Rhysem Meyersem, známým z titulní role Jindřicha VIII. v seriálu Tudorovci.

FOTO: fotobanka Profimedia

Modeling ale očividně nebrání Julianně v herecké dráze. Točí jeden film za druhým a úspěšně střídá i žánry. Po těžkých psychologických dramatech, jako byly Single Man, Skrýš a Pokušení, si stále víc užívá filmy o dětech a rodině, byť to také nejsou jen lehké komedie. V takových rolích může nejlépe zúročit vlastní bohaté zkušenosti.

„Předtím, než jsem natáčela Bláznivou, zatracenou lásku, kde hraju nevěrnou manželku, jsem v New York Magazinu četla zajímavý článek o manželství a nevěře. Píšou tam o tom, že děti si zaslouží rodiče, kteří se umějí chovat, mají vůči nim i rodině zodpovědnost, a že manželství může odolat i překážkám a vydržet, když rodina drží pohromadě. A pod to se mohu hned podepsat. I u nás doma občas procházíme nějakou zkouškou, když ale dojde na lámání chleba, držíme pospolu,“ vysvětluje Julianne, jejíž manželství s o jedenáct let mladším režisérem Bartem Freundlichem a dvěma dětmi patří v Hollywoodu léta mezi nejpevnější.

V psychologickém dramatu Single man (2009) je pro změnu kamarádkou homosexuálního profesora v podání Colina Firtha.

V psychologickém dramatu Single man (2009) je pro změnu kamarádkou homosexuálního profesora v podání Colina Firtha.

FOTO: fotobanka Profimedia

Julianne tvrdí, že pro herectví ji nejlépe vybavila doba, kdy díky otci cestovali s rodinou po světě. „Táta byl pro nás absolutní jednička. Byl vojenský právník, soudce, armádní plukovník, pilotoval i helikoptéru, díky němu jsem já i sestra Valerie a bratr Peter poznali svět,“ vzpomíná. Sestra je stejně jako jejich matka Anne ošetřovatelkou na psychiatrii, z bratra se stal uznávaný spisovatel.

Se Stevem Carellem jako nevěrná manželka v povedené komedii Bláznivá, zatracená láska.

Se Stevem Carellem jako nevěrná manželka v povedené komedii Bláznivá, zatracená láska.

FOTO: fotobanka Profimedia

Stěhovali se třiadvacetkrát. Žili různě po Spojených státech i na Aljašce, nějaký čas v Panamě, nejdéle však ve Francii a v Německu, kde se naučila obstojně oba jazyky. Herectví už ale studovala v USA na univerzitě v Bostonu. Promovala v roce 1985, ale díru do světa filmu udělala až v roce 1993, kdy ve snímku Prostřihy odříkala svůj monolog do pasu zahalená jen svou rusou hřívou.

„Mooreová je velice krásná. Krása ale není nic v porovnání s tím, když začne hrát,“ tvrdil už tehdy režisér Robert Altman. Tentýž rok si Julianne - už pod uměleckým jménem - zahrála v Uprchlíkovi po boku Harrisona Forda malou, leč nezapomenutelnou roli mladé lékařky. Právě v ní udělala velký dojem na režiséra Stevena Spielberga, který ji pak bez konkurzu obsadil do pokračování Jurského parku Ztracený svět.

Rusovlasou hřívou se pyšní i v padesáti.

Rusovlasou hřívou se pyšní i v padesáti.

FOTO: fotobanka Profimedia

Ve filmu Přežil jsem Picassa, kde ztvárnila Doru Maarovou, jednu z početných malířových milenek, zase zaujala Anthonyho Hopkinse. Julianne pak byla jeho favoritkou pro Hannibala. V konkurzu zvítězila nad takovými hvězdami jako Helen Huntová a Cate Blanchettová a v roli agentky Starlingové úspěšně nahradila Jodii Fosterovou ze slavného Mlčení jehňátek. „Je nepřehlédnutelná a velice sexy, dobře jsem si vybral,“ liboval si po skončení Hannibala (2001) Hopkins.

Pro Hannibala (2001) si ji vybral sám Anthony Hopkins.

Pro Hannibala (2001) si ji vybral sám Anthony Hopkins.

FOTO: fotobanka Profimedia

Od té doby natočila Julianne dalších čtyřiadvacet filmů, nebrání se žádným rolím ani kontroverzním tématům. „Paradoxem je, že dříve mě režiséři často obsazovali do rolí usedlých žen, a jak stárnu, pořád ze mě dělají větší a větší rozvernou mladici. Nu což, je to výzva. Jen se už musím hodně snažit, abych jejich důvěru nezklamala,“ dodává s úsměvem všestranně nadaná Julianne, která na své velké herecké ocenění teprve čeká.