Muži projevují pud lovce a do obchodu vtrhnou, kupují si svou předem vytipovanou věc, rychle ji seberou, zaplatí a utíkají ven. Je to jako při lovu, kdy číhají na svou kořist, pak se jí zmocní a z místa činu rychle běží ke své jeskyni, kde kořist v klidu a bezpečí zpracují.

Ženy na druhou stranu studují pečlivě texturu, barvu, materiál a také cenu. Chodí mezi regály a hledají vše, co by se mohlo hodit. Je to jako při chůzi po louce či lesem a sběru produktů přírody. A zatímco pravěké ženy dobře věděly, kdy co zraje a kam na to jít, dnešní ženy dobře vědí, kde co nakoupit a kdy přijdou výhodné slevy.

„V pravěkých časech bylo velmi důležité dopravit domů maso co nejrychleji, takže muži dnes dělají to samé při nakupování, mají vyhlídnutou specifickou věc a chtějí ji co nejrychleji dostat domů,“ tvrdí doktor Daniel Kruger z University of Michigan.

Ne všechny ženy a ne všichni muži jednají stejně. Ovšem jak doktor Kruger praví, většina mužů a většina žen do tohoto modelu zapadá.