„Mám chuť na sobě neustále pracovat, zdokonalovat se, navíc ráda čtu a to mě přivedlo k některým starým vědám a uměním,“ svěřuje se. „K esoterice, alchymii, bílé magii, ať tomu říkáte jakkoli… Některé zákonitosti, které naši předci znali a uznávali, prostě fungují stále.“ Vypráví, že ve starých dobách se používaly určité meditační techniky a ctily se jisté souvislosti a postupy. Podle ní ne nadarmo.

„Člověk by se měl i v dnešní rychlé době umět zastavit a naslouchat občas i sám sobě, vnímat různá znamení. Pokud třeba vidím čtyři jedničky, nebo auto přede mnou má v espézetce tři pětky, beru to jako potvrzení, že jsem na správné cestě, nebo ve správný čas na správném místě. A že je tedy vše jak má být. Jsou ale i upozorňující znamení. Pokud mě při jízdě autem přibrzdí zvíře, zpozorním. Vím, že je to upozornění, vzkaz pro mě. Že možná nemám tak spěchat a špatné myšlenky zapudit,“ přibližuje svůj pohled na svět mladá zpěvačka a herečka, kterou jsme mohli nedávno vidět jako automobilovou závodnici po boku Dana Landy ve filmu Tacho.

Vycucnout a odhodit?

Olga vstoupila pozvolna do šoubyznysu v projektech a muzikálech, jako byla Dobře placená procházka, Golem či v seriálu Ošklivka Katka. Absolventka pedagogické fakulty i konzervatoře Jaroslava Ježka hraje na kytaru a klavír a skládá si hudbu i texty. Jako zpěvačka vešla nejvíce do povědomí v partnerské a autorské dvojici s písničkářem Ondřejem Ládkem alias Xindlem X. Vystupovali spolu na koncertech a jejich hit Láska v housce hrála snad všechna tuzemská rádia několikrát denně.

„Dnešní doba je na vztahy mezi lidmi složitá. A moc jim nepřeje. Tahle písnička byla o „fastfoodizaci“ vztahů. Složili jsme ji s Ondrou, protože nám přišlo, že když si člověk dnes najde kamaráda nebo partnera, vezme si to dobré z něj, a jakmile přijde první problém, odhodí ho. Jako pytlík od hamburgeru. Vlastně žijeme v době energetických upírů. Doba je těžká, každý žije sám za sebe, ne za společnost, upřednostňuje vlastní principy a priority a nesnaží se s tím druhým růst. My se s Ondrou rozešli po vzájemné dohodě, ale jsme si stále nablízku.“ I když se rozchod neobešel bez emocí, zjistili oba, že by spolu jako partneři šťastni nebyli.

„Byli jsme do sebe hodně zamilovaní, a proto mi není příjemné, pokud se hned spekuluje o jiných mužích po mém boku. Je to nesmysl, navíc celé je to ještě bolestivé. Byla jsem přesvědčená, že Ondra bude jednou otcem mých dětí. Každý vztah, který nezvládnu, je pro mě osobní prohra. Mám za sebou tři dlouholeté vztahy. Dvakrát sedm let a teď rok a půl. Nejsem typ, který mění partnery často,“ vysvětluje Olga.

Had, který požírá sám sebe

S Ondřejem jsou stále v kontaktu a připravují další společné koncerty. „Jsem ráda, že mezi námi existuje krásné přátelství a nemuseli jsme jeden druhého odhodit jako ten pytlík,“ směje se. Vystupuje však i samostatně.

Třeba na 14. června připravuje koncert s divadelní show, kde bude k vidění mnoho neobvyklých jevištních prvků. Koncert je zároveň křtem první Olžiny samostatné desky. Jmenuje se Rotující nebe a vychází v těchto dnech. Většinu skladeb a textů si napsala sama.

„Už dlouho mě fascinuje obrázek hada, požírajícího sama sebe, který se objevuje u mnoha civilizací.

Říká se mu Uroboros a představuje cyklickou podstatu věcí, nekonečný návrat od konce k začátku, sebezničení a sebeobnovu. Je to symbol souvislosti, což je klíčový termín, protože všechno souvisí se vším a vše jedním jest.

Název Rotující nebe odkazuje právě k tomuto symbolu. Chtěla jsem, aby posluchač cítil, že je středem svého vlastního vesmíru, svého světa, ve kterém žije, ale zároveň že je propojen se vším, co se kolem něj děje a že to dokáže určitým způsobem ovlivňovat,“ přibližuje své záměry zpěvačka, která více dá na impulzy intuice než na hlas rozumu. „Ten nás někdy může svést ze správné cesty. Často cítíme, že by věci měly být jinak, ale máme je nějak zakořeněné a měnit je nechceme.

Pokud neposlechneme vnitřní hlas a přebijeme ho rozumem, který nám odůvodní, proč je lepší zůstat i u toho, co nám moc nevyhovuje, můžeme nadělat chyby nejen kolem sebe, ale hlavně uvnitř sebe.“

Nahá? Snad jedině jako Marilyn Monroe!

Jedna ze skladeb na albu písničkářky Lounové se jmenuje Gynekolog amatér. Je o dívce, která sbírá muže do sbírky jako motýly a po společné noci je ráno nemilosrdně vyhazuje. Jak skladba vznikla?

„Odjakživa jsme s přáteli proutníkům či holkařům neřekli jinak než gynekolog amatér. No a jednou jsme jeli s Ondřejem na koncert, cesta byla dlouhá a já začala dělat legrácky na toto téma. Začali jsme hned házet rýmy, a když jsme po příjezdu měli pauzu mezi zvučením a koncertem, Ondřej dopsal hudbu. Neřekli jsme si, že budeme psát hit,“ vzpomíná Olga, která se před nedávnem vrátila ke své přirozené hnědé barvě vlasů.

Blond vlasy si totiž žádala její role v seriálu Ošklivka Katka. Kvůli roli byla ochotná nechat se odbarvit, pokud by to mělo význam, šla by i do hola, ale s nahotou má problém. Jen kvůli senzační scéně by se nesvlékla. „To by mi museli nabídnout roli Marilyn Monroe s nahou scénou, která se v jejím životě opravdu stala a film by se bez ní neobešel,“ směje se. „Myslím, že mě nahou opravdu neuvidíte.“

Sbírá síly na těžké časy

Říká o sobě, že není moc cílevědomá, ale že je pracovitá. Že se ráda učí nové věci. Proto i v oblasti mystiky a duchovního hledání neustále pokračuje. Velkým zážitkem pro ni byla nedávná cesta do Mexika, kde se účastnila rituálu s místní šamankou. „Upozornila všechny přítomné, že máme nasbírat mnoho sil, protože nás čekají těžké časy.“ Magický rok 2012 vidí jako významné datum, kdy nastane zlom a duchovní převrat. „Lidé dnes tíhnou k materiálním věcem, ale myslím, že se budou muset mnohem více opřít o vnitřní hodnoty.“

V budoucnu by si vystudovaná učitelka ráda založila školu pro umělecky nadané děti. „Jenže nejdřív chci vychovat ty své, a to ještě nějakou dobu potrvá, než přijdou,“ uzavírá.

„I když… Ondra taky přišel, když jsem nikoho nehledala. Pokud potkám toho pravého, do života ho vpustím.“