Duo Domenico Dolce-Stefano Gabbana si připomíná 20. výročí své návrhářské práce v pánské módě. Při této příležitosti jim koncem minulého týdne hudební doprovod při jejich přehlídce v živém přenosu obstarala zpěvačka Annie Lennoxová. Přehlídku poctili návštěvou herci Morgan Freeman a Matthew McConaughey.

Dolce a Gabbana

Dolce a Gabbana

FOTO: ČTK/AP

Ve své inspiraci zůstali Dolce a Gabbana věrní venkovanům z jihu Itálie a rybářům ze Sicílie, rodné země Domenica Dolceho, který zasvětil svoji přehlídku "sicilské smyslnosti".

Američan Calvin Klein při svém návratu na milánská přehlídková mola představil kolekci příjemných linií, barvy od indiga a zelené až po kaštanově hnědou.

Burberry

Burberry

FOTO: ČTK/AP

Překvapivá novinka u Frankieho Morella: tričko a sako do poloviny hrudi, které odhaluje pupík. Burberry vsadil na kůži a semiš, ze kterých jsou ušity kalhoty i saka, vše pěkně vypasované.

Fotbal pronikl i do módy

Frankie Morello přenesl Milán na pláž Copacabana v Rio de Janeiru - pódium zmizelo, objevila se pláž s jemným pískem a slunečníky. Barvy žlutá, červená, fialová...Módní program začal již v pátek, kdy značka Bikkembergs promítala na obří obrazovce na turisty oblíbeném náměstí Duomo sportovní kolekci inspirovanou fotbalovým mistrovstvím světa v Jihoafrické republice.

Bottega Veneta

Bottega Veneta

FOTO: ČTK/AP

V neděli předvedli svoje kolekce Bottega Veneta, Emporio Armani, Prada a Roberto Cavalli.

Italský módní průmysl je s ročním obratem kolem 100 miliard eur jedním z nejdůležitějších tvůrců ekonomického růstu.

Prodeje obleků, kravat a kožených bot ale v Itálii loni klesly o více než 11 procent na osm miliard eur (asi 205 miliard korun). Pro italský oděvní a textilní průmysl to byl jeden z nejhorších roků v dějinách. Podle americké společnosti Bain & Co se však bohatí zákazníci letos vracejí do obchodů a prodej luxusního zboží by měl letos stoupnout o čtyři procenta.

Emporio Armani

Emporio Armani

FOTO: ČTK/AP