Světlá kůže vypadá zdravěji a zároveň má tmavší a přitažlivější odstín, pokud se její majitel nevyhýbá dostatku cukrových melounů, meruněk, paprik, mrkve či špenátu. Všechny tyhle plody a listy obsahují totiž obrovské množství vitaminů, jejich prekurzorů, barviv a dalších bioaktivních látek, které kůži posilují, omlazují a barví do přitažlivě zlatavého odstínu.

Důležité karoteny

Už po měsíci zvýšené konzumace těchto druhů ovoce a zeleniny dochází k výraznému zlepšení kvality kůže a jejího zabarvení, tvrdí vědci z Bristol University. Klíčovou roli přitom hrají známé karoteny, jichž je na šest set různých druhů.

„Zjistili jsme, že lidé mají raději zlatavý odstín kůže, který získají spíš jídlem, než ten tmavý odstín, který způsobuje melanin aktivovaný UV zářením,“ tvrdí doktor Ian Stephen z Bristolu.

U tmavých fototypů je většinou pleť snědá i v zimě a po krátké expozici na sluníčku se rychle barví dohněda. Světlé fototypy většinou ale při slunění trápí nepříjemné zarudnutí, které se udržuje po většinu slunné části roku.

Lidé se světlým fototypem by proto více měli dbát na zbarvení kůže výživou, zatímco na slunění spoléhat méně. Získají tak totiž příjemnější nezarudlý, ale zlatavý odstín.

Více tip, jak se nespálit při opalování jaké babské rady na spáleniny fungují, najdete na Stream.cz.