Od června u nás probíhal průzkum agentury Median, kterého se zúčastnilo 7 527 respondentů, a který měl za úkol zjistit, jaký vztah mají Češi k oblékání. Co je při nákupu rozhodující, zda cena či kvalita.  

Z výsledků vyplynulo, že dražší a kvalitnější oblečení upřednostní více jak polovina respondentů. Přičemž levnějšímu zboží dá přednost až 27 procent lidí.

Nejoblíbenější nákupy

Oblečení poté nejčastěji Češi nakupují v obchodních domech (až 24 %) , dále pak v tržnicích a stáncích a až poté ve specializovaných obchodech.

Z hlediska pohlaví pak můžeme říci, že na tržištích více nakupují muži (22,4%) než ženy (20,7%) a v obchodních domech ženy (26,3%) než muži (21,7%). Podle výzkumu navíc na tržištích nakupují především starší generace.

V každém případě i Češi si stále více uvědomují, že kvalitní oblečení v sobě skrývá mnoho výhod a že nejde vždy jen o nejnovější trendy, ale i o dlouhodobou nositelnost oděvu.