Ženy si podle obchodníků chtějí své mateřství více vychutnat a vypadat hezky i s rostoucím bříškem. "Maminky jsou starší než před deseti lety, většina mých kamarádek rodí ve věku kolem 30 let. Na rozdíl od těch osmnáctiletých se nebojí utratit za oblečení větší peníze.

Říkají: 'těhotné budeme jednou dvakrát za život a chceme si to užít'," řekla Marcela Champion, jednatelka firmy Sun Path Products, která vlastní značku Mama's World.

FOTO: Archiv firmy Prenatal

Zatímco ještě před několika lety se nastávající matky za rostoucí bříško jakoby styděly a skrývaly jej pod širokými kalhotami s laclem a triky volných střihů, nyní je největší zájem o přiléhající elastické oblečení, které těhotenství "přiznává".

"Trendem je například zavinovačka s rukávy, která se dá nosit více než dvaceti způsoby. Výhodou tohoto oblečení je, že je velmi flexibilní, roste s bříškem a dá se nosit o po porodu," řekla Champion.

Baby-boom

Jižní Morava podle ní v současné chvíli zažívá baby-boom. V porodnici v Brně-Bohunicích se jen za minulý měsíc narodilo 350 miminek, dodala. Na tento trend reaguje i trh, na internetu podle ní za posledního půl roku vzniklo několik desítek specializovaných obchodů s těhotenskou módou.

Podle Mirky Bosmanové z firmy Bosmann z Teplic nastal vrchol porodnosti před dvěma až třemi lety. "Ty současné nebudou v tak velké míře děti českých maminek, statistiky jsou podpořené přistěhovalectvím. Ty silné ročníky žen narozených v letech 1970 až 1978 už prakticky odrodily. Velkou šancí pro textilní firmy je to, že stále víc maminek si přeje mít víc dětí," řekla Bosmanová.

Specializované butiky mají podle ní stále více zájem o módní střihy a elegantní oblečení pro těhotné ženy, zatímco běžné obchody, například s dětským oblečení, nabízejí nejčastěji stále jen těhotenské rifle.