"Za poslední léta se golfová móda, stejně jako tenisová, výrazně posunula. Už se tak utkvěle nelpí na barevné škále a striktním sjednocení oblečení. Tričko s límečkem, přiměřené kalhoty a hlavně boty, které nepoškodí trávník a zajistí hráčům pohodlí a stabilitu, jsou ale nezbytnou součástí výbavy," řekla módní návrhářka Beata Rajská.

Podle časopisu Golf se současní hráči již nemusejí trápit obavami z všednosti garderoby. "Bylo by bláhové si namlouvat, že jediným motorem pohybu v golfových šatnících je touha po pohodlnějším a účelnějším úboru," uvedl. Upozornil, že k moderním trendům v golfové módě patří výstřednost a originalita. Zároveň by hráči měli respektovat, že na hřiště nepatří džíny, tepláky, takzvané kapsáče nebo trika ve stylu "T-shirts".

"Nikde není psáno, že to musí být oblečení značkové. Důležité je pohodlí a také funkčnost," míní Rajská. Podle ní by golfové kalhoty měly být vyšší, do pasu, aby se do kapsy snadno dostaly golfové míčky. Límeček u trička je ovšem jakýsi "protokol", zdůraznila.

Vliv módy je podle Rajské na golfovém oblečení zjevný, není však prý určující. "Móda v tomto sportu není trendová záležitost, ale přizpůsobuje se spíše materiálům," míní. "Jednou jsou rukávy hladké, podruhé nabírané. Především je to ale kvalita a pohodlí. Hrát golf v tričku, které nesaje pot, je nepříjemné. Materiály musejí být pružné a přizpůsobovat se pnutí švu," vysvětlila.

Ani barvy podle autorky extravagantní módy nejsou v golfu nijak zásadní. "Letos byly módní žluté kalhoty, v nabídce se objevily také hráškově zelené nebo červené. Čím více kanárkových barev, tím lepší... Styl se ale mění. Každý si vybírá podle svého vkusu," shrnula.


Znalci tak dávají přednost spíše materiálům speciálně vyvinutým pro golf. "Klasická bavlna se už používá jen málo. Saje sice pot, ale neodvádí jej. Člověk pak zůstává v mokrém tričku," upozornila Rajská.

Oblečení pro golf nabízí v současné době známé sportovní značky, ale také výrobci luxusní oděvní konfekce. "Golfová móda je výnosný byznys. Je to stále populárnější sport a pouští se do toho spousta výrobců. Někomu pak stačí 'lidovější značky' jako Puma, Adidas nebo Nike. Někdo si zase koupí Chanel, jen proto, aby měl tuto firmu, i když to není sportovní značka," uvedla Rajská.

Svého času se dámy musely po golfovém hřišti prohánět v korzetech a dlouhých šatech, aby ani kotník neodhalily. Současná móda hráčům nebrání, aby na sebe upoutali pozornost. Dopřát si tak mohou značnou volnost. Výběr oblečení záleží na vkusu a možnostech hráčů. Určitá pravidla odívání ovšem musejí respektovat. Podle zkušených hráčů jde totiž nejen o sport, ale také o společenskou záležitost, která má svou kulturu.