Profesorka Karen Pinová z University of Hertfordshire se vyptávala 443 žen ve věku 18 až 50 let na jejich nakupovací zvyky. Bezmála dvě třetiny žen se přiznaly, že během pozdní fáze menstruačního cyklu - takzvané luteální fáze - častěji nakupují impulzivně.

Polovina připustila, že překročila rozpočet o přibližně 750 Kč. Některé se ale přiznaly, že to pořádně roztočily a utratily desetkrát víc. Většina z nich se pak cítila provinile.

"Utrácení bývá reakcí na silné emoce. Ženy, které jsou deprimované, spíše jdou nakupovat, aby se povzbudily a zlepšily si náladu," tvrdí profesorka Pinová reportérům BBC.

Toto chování se dá vysvětlit hormonálními změnami, k nimž během menstruačního cyklu dochází. Utrácení také bývá větší u žen, které trpí předmenstruační depresí. A co ženy v luteální fázi nejvíce nakupují? Většinou šperky, make-up a boty na podpatcích.

Jde sice o normální chování, ale profesorka Pinová varuje, že pokud si ženy dělají s utrácením starosti a musejí šetřit, měly by se v týdnu před menstruací obchodům raději vyhýbat.