"Je to vymývání mozku," prohlásila konzultantka Sue Palmerová. Řekla také, že děvčátka jsou touto cestou odrazována od samostatného myšlení a od toho, aby se vzbouřila proti roli princezen. "Je to tak zákeřné. Ukazuje to, že obchodní síly se mohou dostat pod kůži už v útlém věku. Pro děvčata není už skoro nic, co by nebylo růžové, ať jde o oblečení, knihy nebo hračky. Skutečné nebezpečí je rozsah, v jakém obchodníci ovlivňují a infiltrují myšlení malých dětí."

Jde to tak daleko, že malé děti snadno identifikují modrou barvu, ale když se jim ukáže něco růžového, řeknou "Barbie". Další nejmenovaní experti poukázali na to, že mnohé dívky se od nízkého věku stávají po dívčí barvě posedlé.

Věc se už stala i předmětem debaty britských matek na internetu. Jedna napsala: "Ať jdete koupit cokoli, musíte si vybrat, jestli chcete holčičí - růžovou a žlutou, nebo chlapeckou - modrou a šedou, obojí odpudivé."

Mnozí vědci ale říkají, že růžová je jako dívčí barva poměrně nová, napsal dále list. Podle historiků byla po většinu minulého století růžová díky své blízkosti k červené považována za "mužskou" barvu, zatímco jako ženštější byla chápána usedlejší modrá. Posun ve vnímání prý nastal teprve po druhé světové válce.

Studie univerzity v Newcastlu však dospěla k závěru, že děvčátka k růžové tíhnou samovolně už od narození, napsal deník.