Hlavní obsah

Malým kabelkám odzvonilo, do módy přichází objem

Mobil, peněženka, líčidla, ale také oblečení na aerobik, deštník a boty na podpatku - to vše potřebují dnešní ženy vměstnat do svých kabelek. Světoví i čeští designéři jim vyšli vstříc a ve svých posledních kolekcích vsadili na objem a praktičnost.

Článek

Z 19 kabel, které tvoří kolekci Chanel pro zimu 2008, je více než polovina "přerostlých" do velikosti nákupních tašek. Elegantní taška Dior Soft Bag má rozměry 38 krát 40 krát 11 centimetrů a stala se bestselerem sezony.

Yves Saint Laurent přišel letos s prostornou taškou Muse 2, což je pokračování oslavované kabelky Muse. Módní dům už se ale nezatěžoval s malou verzí kabelky, vytvořil rovnou pouze střední a velkou variantu.

Do kabelky se musí vejít nákup i oblečení na večer

Také čeští návrháři sází na praktičnost. "Zaměřujeme se na městské tašky, na klasický formát, kam se vejde složka A4. Máme i větší, naopak malé kabelky vůbec neděláme," řekla designérka Michaela Vrátníková, která nyní předvádí své poslední kreace na přehlídce českého designu Desingblok.

Trendem podle ní jsou a do budoucna určitě zůstanou tašky velké až větší, kam se kromě běžných maličkostí vejde i nákup nebo oblečení na večer.

:. Elegantní taška Dior Soft Bag Foto: Archiv firmy Dior

Kabely se zvětšují v době, kdy se zápisníky, přehrávače MP3 a mobilní telefony "smršťují" do příjemně malých iPhonů, čtenáři digitálních knih zahazují tlusté paperbacky a světové aerolinie neustále zmenšují velikost kabinových zavazadel. Podle pařížského návrháře Erotokritose je to proto, že velká taška je sexy a tajemná.

"V době, kdy se vše zmenšuje a je stále více high-tech, dáma s velkou taškou je jako městský cikán, připravená na všechno s přibalenými extra botami na podpatku pro nečekanou noc venku, připravená na tělocvičnu i rychlý letecký výlet přes víkend," řekl v britském tisku návrhář, jehož série velkých tašek na zimu 2008 obsahuje i objemnou krabicovitou kabelu na patentky.

:. Kabelka Muse 2 od Yves Saint Laurent Foto: Archiv firmy Yves Saint Laurent

Češky u značkových kabelek preferují klasiku

Trend velkých tašek není omezen jen na metropoli módy Paříž. Na oslavu svého desátého výročí italský módní dům Fendi, proslulý v 90. letech podlouhlou kabelkou Baguette, uvedl na trh Baguette znova, tentokrát v přerostlé verzi.

Také Britové milují větší rozměry - na seznamu "Deset nejlepších tašek všech dob" populárního britského magazínu o stylu Handbag.com byla minulý měsíc více než polovina kabelek nadměrných velikostí. Vyhrála taška Birkin francouzské značky Hermés. Ta se dobře prodává i v Česku.

.: Vítězka soutěže časopisu Handbag.com - kabelka Birkin HermésFoto: Archiv firmy Hermés

"Birkin s délkou dna 35 centimetrů je u nás nejprodávanější, je na objednávku a zákaznice na ni čeká. Zájem převyšuje nabídku, totéž platí o tašce Kelly bag," řekla manažerka pražského obchodu Hermés Ivana Rudičová. Podle ní jsou ale české zákaznice spíš konzervativní a více než na trendy hledí na klasiku.

"U jiných značek hledají větší velikosti, u Hermés jdou po 'legendě'. Neuplatňují velikosti, nýbrž elegantní klasický tvar," dodala Rudičová. Při ceně tašky od 120 tisíc korun je to prý pochopitelné. "Nesledujete trend, nýbrž kvalitu a nadčasovost," vysvětlila manažerka, která sama nosí nejčastěji velkou kabelu a v ní celý svůj úřad.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám