Hlavní obsah

I Češi kupují kvalitní oblečení od Versaceho

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čím dál více Čechů oceňuje kvalitu i extravaganci modelů od Versaceho. Někdejší "symbol bohatství" proslulý divokými vzory si oblíbili zejména movití podnikatelé a manažeři.

Foto: Profimedia.cz

Většina současného oblečení od Versaceho je decentní a zákazníci je oceňují zejména díky kvalitě.

Článek

"Náročné zpracování kvalitních materiálů a dokonalé střihy jsou předností této značky. Extravagance k nim rozhodně nepatří," říká majitelka pražského butiku Lenka Vejvalková, která luxusní italskou módu začala do Česka dovážet v roce 1995. Její obchod v Celetné ulici prý vzbudil výrazný rozruch.

"Tehdy z toho všichni byli v šoku. Chodili se k nám do prodejny dívat na ceny a nevěřili tomu, že jeden kus oblečení může stát třicet tisíc. I když už v tom pětadevadesátém měli někteří lidé velké peníze, nebyli zvyklí je utrácet za oblečení. Pamatuju si, jak v údivu obraceli cenovky a měli na tvářích až pohoršené výrazy," vyprávěla Vejvalková.

V Česku kdysi tuto značku propagovali Dejdar s Partyšovou

Svou první módní kolekci představil italský návrhář Gianni Versace 28. března 1978 v Miláně. Jméno značky, která oblékala hollywoodské celebrity, princeznu Dianu nebo zpěvačku Madonnu, v Česku prosazovali herec Martin Dejdar nebo moderátorka Gabriela Partyšová. "Mám krásný dům za Prahou, velký byt v Pařížské ulici, jezdím v porschi, nosím šaty od Versace...," vyjmenovala před časem své hmotné statky Partyšová.

Dejdar se pak chlubil košilí od Versaceho a na veřejnosti se objevoval v saku s dalmatiním vzorem. Divoké medúzy a meandry, které byly příznačné pro tuto značku, však prý není to, co zákazníky přitahuje. Většina současného oblečení je podle Vejvalkové decentní a zákazníci je oceňují zejména díky kvalitě.

"Z dámské módy je největší zájem o šaty, svetry, sukně a kabelky a z pánské se nejlépe prodávají košile, bundy a džíny," uvedla Vejvalková.

Podle znalců si již Češi zvykli na to, že luxusní zboží není jen o penězích. "Byl to možná určitý symbol movitých lidí. Tato móda je ale také o kreativitě, osobním šarmu i šmrncu. Jsou tam úžasné materiály i krejčovské zpracování.

Reklama

Související články

MÓDA: Versace obnažil muže i modelky

Na italském týdnu módy, který se v těchto dnech koná v Miláně, se představil jeden z nejslavnějších návrhářských domů Versace. Modely jsou určené pro sezónu...

Demi Mooreová je novou tváří Versace

Demi Mooreová si značkový módní dům Versace vybral jako svou novou tvář. Americká herečka tak bude napříště reprezentovat tuto prestižní módní značku....

Luxus se v Praze zabydluje pomalu, ale jistě

Značkové hodinky, parfém, kabelka, obuv nebo i dokonalý chrup mohou prý vypovídat o tom, k jaké sociální skupině člověk patří. Z prestižní, špičkové kvality...

Výběr článků

Načítám