Výzkumu Synovate se zúčastnilo 7 700 respondentů v devíti státech světa. Měli odpovědět na vše, co je spojené s džíny – jak jim sedí, kolik jich mají ve skříni, jaké značky preferují a kolik jsou ochotni utratit, aby dosáhli džínové Nirvány.

Celosvětově se stala favoritem značka Levi’s. Nejvíce ji preferují ve Francii. „Levi’s je ve Francii synonymem pro džíny. Ve skutečnosti se říká – Jdu si koupit ‘Levisky’ ne jdu si koupit džíny,“ říká Thierry Pailleux - generální ředitel francouzské pobočky Synovate.

V šatníku většiny z nás jsou troje až čtvery džíny. Až 29 % vlastní dokonce pět až deset džín. Nejvíce džín vlastní pak Brazilci. Naopak 29% Malajců nemá ani jedny džíny.

Ženy mají problém nalézt nejvhodnější střih pro svou postavu

Pro více než polovinu žen je ale velký problém najít takové, které by jim perfektně padly. Podle odborníků to může být i tím, že ženy mají vyšší očekávání, jak by měly v džínách vypadat. Při nákupu džín je pro většinu lidí důležitá kvalita. Ženy poté spíše preferují džíny, které zamaskují chyby a ty, které je dělají štíhlejší.

Nejméně jsou za džíny ochotni utratit Američani a naopak nejvíce Rusové. „Když jdou například Rusové do exkluzivního klubu, nebudou ve svém kruhu akceptováni, pokud budou nosit levné džíny. Navíc dívky jsou ochotny utratit za značky většinu ze svého platu, jelikož tak loví své partnery,“ říká marketingová ředitelka ruské pobočky Synovate.